کودکان به دلیل کنجکاوی در معرض خطر انواع مسمومیت‌ها قرار دارند و دومین عامل مرگ در کودکان قبل از چهار سالگی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سعید مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کودکان به دلیل کنجکاوی در معرض خطر انواع مسمومیت‌ها قرار دارند بطوریکه دومین عامل مرگ در کودکان قبل از چهار سالگی محسوب می‌شود و والدین برای جلوگیری از مسمومیت کودکان خود باید ابزار‌هایی مانند ساعت، دستگاه فشارخون، کنترل تلویزیون و حتی اسباب بازی‌های باتری‌دار را دور از دسترس آن‌ها قرار دهند.

او با بیان اینکه کیف دستی، ساک خرید و کیسه‌های نایلونی باید دور از دسترس کودک قرار داده شوند چراکه کودک ممکن است با مصرف محتویات آن‌ها جان کودک با کشیدن کیسه روی سر به خطر بیفتد، افزود: کودکان ممکن است در سطل را باز کنند و مواد دور ریخته شده را ببلعند.

سعید با اشاره به اینکه کودکان به دلیل بازیگوشی بیشتر در معرض خطر گزیدگی مار، زنبور و ... قرار دارند از این رو اگر هنگام تفریح در مناطق غیرمسکونی و طبیعت بدن کودک حتما با لباس آستین بلند و شلوار پوشانده شود، تصریح کرد: کرد: گل‌ها و گیاهان آپارتمانی در فضایی دور از دسترس کودکان نگهداری شوند چراکه بعضی از این گیاهان مثل خرزهره، دیفن باخیا، آزالپا، ادریس، کالادیوم، گل انگشتانه، شوکران و کرچک سمی و خطرناک هستند.

مدیر دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ادامه داد: نام گیاهان موجود در محیط کار و زندگی باید مشخص و در موارد بروز مسمومیت به کادر پزشکی اطلاع داده شود؛ شیره سمی بعضی از این گیاهان می‌تواند باعث تورم، خارش و سوزش مخاط دهان، خفگی یا آسیب گوارشی شود و درصورت بروز علائم مسمومیت در کودکان بلافاصله با مرکز اورژانس ۱۱۵ یا مرکز کنترل مسمومیت‌ها با شماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
کودکان کنجکاو