معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: از ابتدای امسال در نقاط بحرانی با استفاده از ظرفیت‌های خود شرکت و سایر ارگان‌ها، حدود ۲۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،عرفان مومن پور معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: از محل اعتبارات استانی تا این مقطع زمانی هیچ گونه اعتباری برای لایروبی رودخانه‌های استان تخصیص نیافته است، اما با رایزنی‌های انجام شده از محل طرح ملی متمرکز، اعتبار ۱۹ میلیارد ریالی برای این منظور جذب شده است.

مومن پور اضافه کرد: از ابتدای امسال حدود ۴۱.۱ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های استان رفع تصرف و تعداد ۴۳۳ پرونده در همین رابطه به مراجع قضایی ارجاع شده است.

او به سیاست وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای نسبت به متصرفان اشاره کرد و افزود: مطابق قانون، بستر رودخانه‌ها در اختیار دولت بوده و ایجاد هرگونه اعیانی، حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها ممنوع است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه کشاورزان در سال‌های گذشته اقدام به کشت و زرع در بستر رودخانه‌ها کرده و معاش آن‌ها به کشت در این اراضی وابسته شده است، لذا در صورت تمایل می‌توانند به منظور کشت محصولات یکساله، زمین‌های متصرفی را از وزارت نیرو اجاره کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.