انتقاد استاندار کرمان از کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی

استاندار کرمان گفت: کرمان از حیث سطح رعایت پروتکل‌ها از استان‌های ضعیف کشور است امابرای مقابله با بیماری کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی زینی‌وند استاندار کرمان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا  از نگرانی‌ها از توقف شیب نزولی بیماری در استان کرمان گفت: با توجه به گشایش‌هایی که در مدارس و اصناف صورت گرفته است، رعایت شیوه نامه های بهداشتی  باید استمرار یابد و با دقت اجرا شود.

او افزود: کرمان از حیث سطح رعایت پروتکل‌ها از استان‌های ضعیف است در حالی که در راستای مقابله با بیماری همچنان اولویت‌ها بر رعایت شیوه نامه ها و واکسیناسیون است و ستاد‌های شهرستانی باید فعال شوند.

استاندار کرمان با اشاره به پایین بودن میانگین واکسیناسیون در برخی از شهرستان‌های کرمان گفت: از ائمه جمعه و بزرگان و معتمدان می‌خواهیم تا ترغیب و تشویق برای افزایش سطح واکسیناسیون را داشته باشند.

زینی‌وند با بیان اینکه واکسن اتباع خارجی نسبت به تعداد حضور آن‌ها در استان، باید افزایش یابد اظهار داشت: با ابلاغ طرح هوشمند، مبنای عملکرد اقدامات در ستاد استانی کرونا قرار خواهد گرفت.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اعلام رنگ‌بندی شهرستان‌های استان کرمان از اول آبان ماه گفت: ۷ شهرستان کوهبنان، فهرج، ریگان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، کهنوج و فاریاب در وضعیت آبی، ۱۱ شهرستان راور، انار، بردسیر، رابر، بافت، ارزوئیه، بم، نرماشیر، جیرفت، عنبرآباد و منوجان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان کرمان، زرند، رفسنجان، شهربابک و سیرجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

محمدصادق بصیری تصریح کرد: در مقایسه با هفته گذشته، شهرستان انار از وضعیت آبی به زرد و شهرستان‌های فاریاب، قلعه‌گنج، کهنوج و کوهبنان از زرد به آبی تبدیل شده‌اند.

استاندار کرمان همچنین با برشمردن خدمات مرحوم دکتر «منوچهر ارجمند» از مفاخر پزشکی استان و کشور و مرحوم «ماشالله زنگی‌آبادی» در حوزه آموزش و پرورش تقدیر کرد و یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار