دبیرکمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان گفت: اصفهان به خوبی به گردشگران خارجی و حتی داخلی معرفی نشده است و بدین سبب برند سازی حلقه مفقوده توسعه گردشگری آن محسوب می‌شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سحر امینی دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان در ارتباط با آسیب‌شناسی صنعت گردشگری اصفهان گفت: اشتباه گرفتن ایران با عراق نشان از کم‌کاری‌های صورت گرفته در معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری کشور به دنیاست.

وی گفت: برخلاف تصور عموم که اصفهان یک شهر شناخته‌شده به جهانیان و گردشگران داخلی است، ما نتوانستیم به‌خوبی میراث ملموس و ناملموس این شهر و استان را به گردشگران معرفی کنیم ازجمله تنوع غذایی، محلات توریستی، آداب‌و رسوم، پوشش و لباس خاص اهالی هنوز مشخص نیست.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در همین ارتباط با همکاری یک گروه پژوهشگر و مستندساز اقدام به طراحی یک برند برای صنعت گردشگری اصفهان کردیم و در قالب کلیپ‌های یک‌دقیقه‌ای داستان‌های ناگفته از این شهر که تاکنون کسی آن را نشنیده است را منتشر کردیم.

وی از برند "اصفهان" برای گردشگری اصفهان خبر داد و افزود: ۳ هزار و ۲۰۰ طراح برای برند گردشگری در ۸۰۰ جلسه کارشناسی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

امینی بابیان اینکه ۲۸۰ روایت ناگفته اصفهان به ۱۰ زبان زنده دنیا ترجمه‌شده است، ادامه داد: این خطه را باید دید و از نزدیک لمس کرد و برای اولین بار در ایران مصوبات گردشگری را در شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت کشاندیم و ستاد احیای گردشگری را راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: ورود اتاق بازرگانی به صنعت گردشگری با تشکیل کمیسیون در این‌ارتباط و ایجاد زیرساخت‌های لازم و ایجاد خدمات بازاریابی شکل گرفت.

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: به‌منظور شناسایی ظرفیت‌های گردشگری اصفهان نیاز به کار علمی، مکتوب، پژوهی و رسانه‌ای است که از سال ۹۶ با ۲ گروه پژوهشی بین‌المللی رایزنی کردیم که به علت تحریم‌ها نتوانستند با ایران همکاری کنند و برای ورود آن‌ها به کشور به مانع خوردیم.

وی ادامه داد: در یک نظرسنجی از گردشگران داخلی و خارجی متوجه شدیم که گردشگران خارجی از حضور در اصفهان رضایت بالای ۷۰ درصدی داشتند، اما این میزان رضایت در گردشگران داخلی وجود ندارد.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری کشور دارای ۱۰۷ شهر و یک‌هزار و ۹۳۴ روستا است و بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی‌شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

همچنین در کنار بیش از ۶۰۰ باب خانه تاریخی این استان دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم‌شناسی، فرهنگی و طبیعت دولتی و خصوصی است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.