سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان گفت: احزاب سیاسی، مجموعه ها و فعالان فرهنگی می‌توانند بازوان تاثیرگذار استاندری در کشف مشکلات و مدیریت بهتر استان باشند که استاندار آینده باید به این مهم توجه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی شاکران سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان درباره مهمترین چالش‌های پیش روی استاندار آینده اصفهان، گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی استاندار بحث آب و زاینده رود و فرونشست دشت اصفهان است که مشکل فرونشست به همان مشکل کمبود آب و پایین رفتن آب‌های زیر سطحی بر می‌گردد. استاندار جدید باید توان برقراری ارتباط میان استانی را داشته باشد و در دیپلماسی بین استانی موفق عمل کند.

وی افزود: استاندار باید با ارتباط مستمر با هیات دولت بر حق اصفهان که سال‌ها نادیده گرفته شده پافشاری کند تا مشکل کم آبی در استان حل شود. امروز کمبود آب بر تمام سطوح زندگی مردم اصفهان اثر منفی گذاشته که به این مهم و رفع این معضل باید توجه ویژه شود.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: استاندار آینده باید توجه کند که اصفهان یک شهر تاریخی و توریستی با جاذبه‌های تاریخی زیادی است و صنعت گردشگری در این استان از اهمیت خاصی برخوردار است. در چند سال گذشته و با اتخاذ سیاست‌های نادرست حضور گردشگران خارجی در اصفهان کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین استاندار باید یک ارتباط قوی با مدیریت درون شهری بگیرد تا بتواند ظرفیت‌های اصفهان را در بخش صنعت و گردشگری فعال کند.

شاکران تصریح کرد: معتقدم استاندار اصفهان باید تصمیم بگیرد که با فعالان سیاسی و فرهنگی شهر چگونه می‌خواهد ارتباط برقرار کند. به این معنا که آیا حاضر است احزاب سیاسی و مجموعه‌های فرهنگی را که در آینده اصفهان می‌توانند نقش پر رنگی داشته باشند در صحنه مدیریت استان به عنوان بازیگران تاثیرگذار قبول کند؟ بنابراین استاندار آینده باید این تصمیم گیری مهم را انجام دهد چرا که اگر یک استاندار با احزاب سیاسی و فعالان فرهنگی بتواند ارتباط خوبی برقرار کند، می‌تواند در راس استان نیز از آنان استفاده و بخش قابل توجهی از مشکلات را رفع کند.

وی افزود: بنابراین احزاب سیاسی، مجموعه‌ها و فعالان فرهنگی می‌توانند بازوان تاثیرگذار استانداری در کشف مشکلات و مدیریت بهتر استان باشند.

سخنگوی جمعیت پیشرفت و عدالت استان اصفهان، ادامه داد: یک استاندار قوی باید اشراف کامل بر مسائل استان داشته باشد و مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی استان خود را به خوبی بشناسد. استاندارانی که از استان اصفهان نبودند در بسیاری از مواقع با بافت فرهنگی و بومی مناطق آشنا نبودند که در نتیجه دچار مشکل شدند. از طرفی باید بداند که هر منطقه چه ظرفیت‌ها و چه محدودیت‌هایی دارد تا بتواند سیاستگذاری‌های درستی انجام دهد.

شاکران خاطرنشان کرد: استاندار باید یک مثلث شامل استانداری، هیات دولت و مدیریت درون شهری تشکیل دهد. اگر بتواند بین این مثلث ارتباط خوبی برقرار کند می‌تواند استان را روبه جلو هدایت کند و موجب پیشرفت آن شود. اگر هر کدام یک از این ضلع‌ها لنگید و استاندار با آن دچار مشکل شد طبیعتا در یک بخش از استان دچار مشکل خواهیم شد.


منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.