آکار: وضعیت ادلب سوریه به ثبات رسیده است

وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی اعلام کرد که پس از دیدار رئیس جمهور ترکیه و روسیه با یکدیگر، تنش‌ها در ادلب سوریه کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، امروز (شنبه) اعلام کرد که پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ماه گذشته، تنش‌ها در ادلب سوریه کاهش یافته و وضعیت به ثبات رسیده است.

آکار در این باره گفت: «گاهی موارد نقض آتش بس در ادلب رخ می‌دهد. اما به طور کلی در چارچوب اقدامات انجام شده، آتش بس و ثبات در این منطقه برقرار شده و اوضاع پس از دیدار رئیس جمهور ما با پوتین در سوچی آرام‌تر شده است.»

وزیر دفاع ترکیه همچنین اظهار داشت که  توافق دفاعی ماه گذشته یونان و فرانسه و تشکیل ائتلاف در خارج از ناتو به این سازمان آسیب می‌رساند.

این دو رئیس جمهور در اواخر ماه سپتامبر در شهر تفریحی سوچی روسیه برای اولین بار پس از همه گیری ویروس کرونا با یکدیگر به صورت حضوری ملاقات کرده و درباره  مسائل منطقه‌ای مانند وضعیت سوریه گفتگو کردند.

ادلب، تنها منطقه‌ای است  که از کنترل دمشق خارج است. ترکیه نیرو‌های خود را برای مقابله با واحد‌های کُرد در این منطقه و حمایت از برخی گروه‌های شبه نظامی به منطقه اعزام کرده است. از طرفی دمشق حضور نظامی ترکیه در ادلب را نقض حاکمیت خود می‌داند.

با ظهور داعش در سوریه ، درگیری در این کشور یک دهه به طول انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار