رئیس جمهور ترکیه با اشاره به احتمال استقرار سلاح‌های سنگین در سوریه، مدعی شد: به روند عملیات ضدتروریستی خود در مناطقی از سوریه ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که ممکن است ترکیه مجبور به استقرار سلاح‌های سنگین در سوریه شود.

اردوغان مدعی شد: در حال حاضر عملیات ما در نقاط مهم در سوریه ادامه دارد و هیچ گونه مصالحه‌ای در این باره وجود نخواهد داشت. ما به این روند ادامه می‌دهیم. در حال حاضر نمی‌دانم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه چه موضعی دارد اما ما در برابر اقدامات و رویکردی که در ادلب با آن روبه رو هستیم، با تمام سلاح‌های سنگین خود پاسخ  می‌دهیم. 

بر اساس اعلام منابع خبری این سلاح های سنگین علیه ارتش سوریه مستقر خواهند شد.

 چندی پیش، انفجار شدیدی در مسیر کاروانی از خودرو‌های نظامی ترکیه در حومه ادلب سوریه، منطقه‌ای که تحت کنترل شبه‌نظامیان است رخ داد و ۲ نظامی ترک کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار بزرگ یک کاروان نظامی ترکیه در باب الهوى در نزدیکی شهر معرة مصرین را هدف قرار داده بود.

گروه‌های تروریستی متعددی در ادلب حضور دارند و احتمال دارد ارتش سوریه عملیات پاکسازی این مناطق از وجود تروریست‌ها را به زودی آغاز کند.

این در حالی است که دولت سوریه بار‌ها استقرار غیرقانونی ترکیه در سرزمین‌های شمالی آن را محکوم کرده و خواستار آن شده است که تمامی نظامیان و شبه نظامیان خارجی که صراحتا از سوی مقامات شناخته شده بین المللی خود به این کشور جنگ زده دعوت نشده اند، فورا این کشور را ترک کنند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در مصاحبه خود با نشریه اشپیگل آلمان بر این موضوع که این کشور نیز همانند روسیه و آمریکا حق دارد در سوریه حضور داشته باشد، تاکید کرد و گفت: آنکارا پیشنهاد ایجاد منطقه امن در سوریه را در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مطرح کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار