واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از مدار تولید خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیب شریفی، مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: در ادامه فعالیت‌های تعمیرات واحد‌های نیروگاه، واحد شماره ۲ بخاری به ظرفیت نامی ۲۵۰ مگاوات، برای انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای از شبکه سراسری تولید برق خارج شد.

مدیر نیروگاه بخار افزود: تعویض لوله‌های فاینال سوپر هیتر، بازدید از بسکت ها، شبکه‌ها و سیل‌های GAH، بازدید از کانال‌های دود و هوا، بازدید دوره‌ای مشعل ها، بازدید از الکتروموتور‌ها و فن‌های ۶/۶ کیلوولت و تجهیزات آن در حوزه بویلر، همچنین بازدید از تجهیزات سیستم هیدرولیک و والو‌های اصلی توربین و الکتروموتور‌ها در حوزه توربین، بخشی از اقداماتی است که در این دوره از سوی امور تعمیرات مکانیک بخار انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در حوزه تعمیرات الکتریک و ابزاردقیق نیز متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار، فعالیت‌های مربوط به تست وکالیبراسیون ترانسفورماتورها، سوییچ‌های فشاری و دمایی، بازدید و تست آنالایزرها، سطح سنج ها، بازدید و تست شعله بین ها، جرقه زن‌ها و سیستم‌های اطفای حریق این واحد را در کنار دیگر فعالیت‌ها به انجام خواهند رساند.

در ادامه برنامه‌های تعمیرات واحد‌های سیزده گانه نیروگاه شهید رجایی، هم اکنون ۴ واحد بخاری و سیکل ترکیبی این نیروگاه به طور هم زمان تحت تعمیرات قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.