۲۹۳ نوع قطعه مورد نیاز واحد‌های نیروگاه شهید رجایی در نیمه نخست امسال با استفاده از توانمندی‌های داخلی، از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مهران پوررمضان مدیر امور بازرگانی نیروگاه شهید رجایی گفت: به منظور حفظ آمادگی واحد‌های بخاری و سیکل ترکیبی برای تولید برق پایدار، ۲۹۳ قطعه مورد نیاز واحد‌های سیکل ترکیبی و بخاری این نیروگاه با استفاده از ظرفیت‌های داخلی، در اداره ساخت داخل این شرکت، طراحی و توسط قطعه سازان داخلی ساخته شد.

مدیر امور بازرگانی این نیروگاه در ادامه بیان داشت: طراحی و ساخت سیل‌های توربین بخار، چرخ دنده‌های فن‌های گیربکس ACT و اورینگ مورد استفاده در برج‌های خنک کننده اصلی و کمکی، طراحی و ساخت چرخ دنده‌های گیربکس واحد‌های گازی و چرخ دنده‌های پمپ سوخت بخشی از اقلامی است که به تعداد ۳.۷۳۲ عدد از آن‌ها توسط متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: برای ساخت این تعداد قطعه و تجهیزات، نقشه‌های فنی آن در داخل نیروگاه و از سوی متخصصان اداره ساخت داخل شرکت انجام و توسط سازندگان داخلی، ساخته شده که در واحد‌های نیروگاه به بهره برداری رسیده است.
پور رمضان گفت: با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور و ممانعت از خرید کالا‌های مشابه خارجی انجام شد، تاکنون معادل میلیون‌ها ریال صرفه جویی ارزی و کاهش چشمگیری هم در هزینه‌های جاری شرکت شده است.

نیروگاه شهید رجایی با توان نامی دو هزار و ۴۰ مگاوات،  ۴ درصد از سهم انرژی تحویلی به شبکه سراسری برق را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.