رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی موزه مسجد روستای گردشگری هفتاش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سعداله رحیمی‌خواه رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه اظهار کرد: روستای هفتاش یکی از روستا‌های گردشگری شهرستان بانه است که به دلیل معماری، طبیعت، فرهنگ و همچنین وجود قرآن تاریخی و مقدس در این روستا، همواره مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

او افزود: وجود آثار طبیعی و معنوی در این روستا دلیلی شد تا مکانی به‌عنوان موزه مسجد در کنار مسجد تاریخی روستا برای نمایش آثار مذهبی، تاریخی و فرهنگی روستا و منطقه احداث شود.

رییس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی بانه ادامه داد: این موزە در زمینی به متراژ ۷۰ متر و زیربنای ۱۲۰متر مربع در دو طبقه با اختصاص مبلغ پانصد و ۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها در بخش گردشگری و کمک و هم‌یاری اهالی روستا در حال تعمیر، بازسازی و راه‌اندازی است.

رحیمی خواه گفت: طرح محتوایی و توجیهی این موزە از سوی کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی استان در حال انجام است که پس از تکمیل و بهره‌برداری موزه از سوی اداره کل امور موزه های کشور صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.