مدیر شهر کتاب بیجار گفت: "هورمسگه‌گان ژنیگ" اولین کتاب صوتی با گویش کردی گروسی منتشر و توسط شهر کتاب بیجار به علاقه‌مندان عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بیژن ابراهیمی مدیر شهر کتاب بیجار  در آیین رونمایی از این کتاب اظهار داشت: شهر کتاب بیجار با توجه به قدمت هفت هزار ساله فرهنگ و گویش گروسی، کتاب صوتی "هورمسگه‌گان ژنیگ"به نویسندگی فوزیه بشارت، تدوین و منتشر کرد.

او افزود: زبان مادری مقوله‌ای است که انسان آن را با جان و روح خود درآمیخته می‌بیند و در هر گوشه و کناری که این زبان به سخن آید، عاشقانه به آن گوش جان می‌سپارد و آرامش خواصی را تجربه می‌کند، پس زبان‌های مادری به عنوان ابزار فرهنگی قابل احترام هستند.

مدیر شهر کتاب بیجار با بیان اینکه برای پیشرفت لازم است که اصالت داشته باشیم و توسعه بر بنیاد هویت فرهنگی شکل می‌گیرد، افزود: در جنگ جهانی اول، شهرستان بیجار هم مورد آسیب‌های جدی قرار گرفت به نحوی که هرآنچه که به لحاظ کالبدی سرمایه فرهنگی گروس بشمار می‌رفت، نابود شد.

ابراهیمی با اشاره فراز و نشیب‌های کتاب صوتی "هورمسگه‌گان ژنیگ"، افزود: این کتاب در آبان ماه سال ۹۹ توسط نشر گوتار منتشر شد و عنوان کتاب به معنای " اشک‌های زنی" و فضای داستان طنز غم‌انگیز است و در خصوص فقر زنان و مشکلات روزمره و هرآنچه ضد بشر و جامعه بوده و باعث آزار روح و روان جامعه می‌شد نوشته شده است.

این کتاب صوتی از ۹ داستان تشکیل شده است و از کلمه "هورمسگ" به معنای اشک که در عنوان کتاب وجود دارد در ۶ داستان آن استفاده شده است و هم اکنون در مرکز شهر کتاب شهر بیجار واقع در بلوار حضرت امام خمینی (ره) به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

کتاب صوتی هورمسگ به ۲ صورت دانلود اینترنتی و لوح فشرده به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
بسیار عالی بود
دستتون درد نکنه