مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: بیش از ۱۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون ریال کتاب در طرح تابستانه کتاب توسط ۵۵ کتابفروشی استان به فروش رفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه طرح تابستانه کتاب از ۹ تا ۱۵ مرداد در این استان همزمان با سراسر کشور به اجرا درآمد، اظهار داشت: ۵۵ کتابفروشی استان در این طرح مشارکت داشتند.

او با اشاره به اینکه کردستان در این طرح از لحاظ تعداد و مبلغ فروش کتاب جزو ۱۰ استان برتر کشور بوده است، اضافه کرد: ۱۴ میلیارد و ۱۳۴ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۶۴۰ ریال کتاب در این تعداد کتابفروشی به فروش رسید.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان تعداد جلد کتاب فروخته شده در این طرح را ۱۳ هزار و ۲۵۳ جلد اعلام کرد و افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، قم، فارس، گیلان، آذربایجان شرقی، خوزستان، مازندران و تهران براساس تعداد کتاب جزو پرفروش‌ترین‌ها بودند.

رستمی با بیان اینکه کتاب‌ها در این طرح با تخفیف ۲۰ درصدی عرضه شد، اظهار داشت: در این طرح سقف خرید کتاب در این دوره برای هر نفر براساس کُد ملی سه میلیون ریال بود.

کردستانی ها در طرح بهارانه کتاب امسال ۱۰ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۳۵۱ ریال کتاب خریدند و از این لحاظ جزو چند استان برتر کشور بودند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ بر این اساس کتابفروشی‌ها با شرایط تعیین شده به خریداران کتاب تخفیف می‌دهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.