رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: ۲ مرکز آزاد زیر نظر فنی و حرفه ای، با عنوان مرکز آموزش جهش و مرکز بین کارگاهی صنعت خودرو در دامغان آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد مهدی زینتی رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد جهش پس از دریافت مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با هدف توسعه آموزش‌های فناوری اطلاعات و امور اداری و مالی در راستای شتاب ساختار‌های ارتباطی و زندگی در دهکده جهانی و با توجه به اینکه رایانه‌ها و دانش وابسته به آن‌ها در بیشتر جنبه‌های زندگی به ویژه در زمینه آموزش، کسب‌وکار، ساختار‌های سازمانی، خدمات اداری نقش به سزایی دارند، مجموعه فعالیت‌های خود را در دامغان آغاز کرده است.

او ادامه داد: این آموزشگاه با تامین تجهیزات مورد نیاز به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مسیر انتقال جدیدترین دانش فناوری گام برداشته است.

زینتی اضافه کرد: اولین مرکز بین کارگاهی شهرستان در زمینه صنعت خودرو کار خود را در یکی از نمایندگی‌های خودرو دامغان آغاز کرده‌است که در این طرح، آموزش در محیط کار واقعی به کارآموزان ارائه می‌شود.

او اظهار داشت: مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان در تلاش است تا بتواند تفاهم نامه‌های مشارکتی منعقد کرده و مراکز بین کارگاهی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، اصناف، علمی و دیگر حوزه‌های مهم ایجاد کند.

زینتی تصریح کرد: برای ایجاد این مراکز آزاد هیچ هزینه‌ای توسط فنی و حرفه‌ای پرداخت نشده است و مرکز در زمینه گواهینامه، حمایت مربی، مجوز‌های لازم، برگزاری آزمون و تأییدیه مربی‌ها اقدام می‌کند.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان گفت: این مرکز دارای ۱۰ کارگاه آموزشی فعال است که در این کارگاه‌ها حدود ۱۰۰ حرفه آموزشی به کارآموزان ارائه می‌شود.

در استان سمنان بالغ بر ۶۰۰ حرفه در ۱۸ مرکز ثابت و شعبه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در حال آموزش است.

 سال گذشته در مرکز فنی و حرفه‌ای برادران دامغان، ۹۹۸ نفر در بخش دولتی و ۴۵۶ نفر زیر نظر ۲۰ آموزشگاه آزاد در بخش خصوصی، ۱۵۵ هزار و ۲۴۶ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.