محفل انس با قرآن کریم،به مناسبت گرامیداشت هفته‌ وحدت با حضور کدخدا فرماندار شهرستان راسک، دانش فرماندار سرباز، حجت الاسلام محرری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری درامور اهل سنت برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  سلیم کدخدا فرماندار شهرستان راسک در حاشیه  مراسم محفل انس با قرآن  ضمن عرض شاد باش و مبارکباد هفته وحدت و میلاد باسعادت نبی مکرم، پیامبر اعظم یاد و نام ورسم و منش منادیان فقید وحدت مولانا عبدالعزیز و آیت الله کفعمی رحمت الله علیهم را گرامی داشت وگفت: کشور ما در طول تاریخ هزاران ساله اش دارای تنوع قومی و مذهبی بوده، اما در سایه‌ی تمسک به این اصل که:کشورمتعلق به همه است و آن را مادر و وطن واسلام را هم پدر و مادر هویتی خود بدانیم وحدت اقوام و مذاهب و ادیان به خوبی حفظ شده است.

فرماندار شهرستان راسک افزود: ایران از قدیم الایام مرکز فرهنگ همزیستی مذاهب، اقوام وادیان گوناگون بوده است استان ما هم صبغه‌ی روشن وسابقه درخشانی در این همزیستی دارد، با وجود نعمت و فرصت اسلام، قوم، زبان، حزب نژاد و مذهب نباید مانع وحدت باشد، چرا که زیباترین هنر اسلام وحدت و یکپارچگی ملت‌ها تحت «» عنوان امت واحده است.

کدخدا گفت: ظرفیت هفته‌ی وحدت اگر منتهی به همدلی، وفاق و وحدت باشد قطعاً هیبت شکوه و عظمت واقعی اسلام را در پی خواهد داشت.

اشتراکات شیعه و سنی زیادوغالب، اختلافاتشان اندک است از جمله اصول اعتقاد به وحدانیت و صفات خدا، کتاب و پیغمبر وقبله‌ی واحد، کلیات فقهی مورد اتفاق است.

وحدت یعنی عمل به مذهب ومبانی فقهی خود واحترام به شعائر و اعتقادات مذهب دیگر، اما مهم است که تمرکز بر این باشد که مقصد راه مذهب، دین قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مذاهب شاخه‌های درخت و دین ریشه و تنه است امر تحول آفرین در وحدت:تن‌ها اتباع وپیروی از روش و منش پیامبر ص است.

فرماندار شهرستان راسک اضافه کرد: مسئولیت در عمل، جهد و هزینه است، وشرط و تضمین دراعمال رفتار مشابه پیامبر ص است.

کدخدا افزود: خوشبختانه وحدت در استان غلیظ قوی، زبان زد و مثال زدنی است و در کلام رهبر فرزانه‌ی انقلاب سیستان و بلوچستان مظهر شعار وحدت اسلامی معرفی شده است.

فرماندار کسب حفظ و توسعه‌ی دستاورد‌های دینی از جمله وحدت را بسیار حائز اهمیت دانست ما مسلمانان به یک مجموعه‌ی پازل می‌مانیم حتی خلأ یک قطعه آن راناقص و بدقواره جلوه می‌دهد و مانندطرح‌ها و نقش‌های گوناگون یک فرش سرزمینی بنام ایران ویک فرش به گستره‌ی جهان بنام اسلام هستیم.

کدخدا در پایان بیان داشت:دیدگاه رهبر حکیم انقلاب نیز تأکید برحفظ وحدت و طرد مخالفان وحدت است.

از نگاه او  سیاست اسلامی برادری اتحاد و همدلی ست و برهم زنندگان وحدت عوامل دشمن قلمداد شده اند. وسردهندگان ندای تفرقه شیعه و سنی مزدور دشمن هستند و با صراحت تمام رفتار هر دو گروه اختلاف افکن را حرام شرعی و خلاف قانونی دانسته اند واین برای همه‌ی ملت ایران به معنای اتمام حجت است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار