رئیس سازمان صمت گیلان گفت: قدمت بسیاری از صنایع نساجی گیلان به دهه ۴۰ و ۵۰ برمی‌گردد که قریب به ۳۰ واحد در گیلان فعال می‌باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق پوش، رئیس سازمان صمت گیلان در جریان بازدید وجلسه بررسی صنایع نساجی و سلولزی گیلان که با سفر مدیرکل دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت انجام شد، گفت: بیش از ۱۱ واحد در بخش اوراق فشرده و کاغذ و ۷۰ واحد پالت سازی در صنعت سلولزی گیلان فعال هستند.

او با بیان اینکه قدمت بسیاری از صنایع نساجی گیلان به دهه ۴۰ و ۵۰ برمی‌گردد که قریب به ۳۰ واحد در گیلان فعال می‌باشد افزود: مالکین برخی از این صنایع به دنبال تغییر کاربری بودند که به شدت با تغییر کاربری حتی یک وجب از اراضی صنعتی گیلان مخالف هستیم و اجازه آن را نخواهیم داد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و ابنیه ایجاد شده قبلی با هزینه‌های بالای امروز به راحتی قابل ساخت نیست، گفت: با وجود امکانات مناسب صنایع موجود نساجی؛ نیازی به ایجاد زیرساخت جدید نیست فقط با تدوین برنامه راهبردی، به روزرسانی ماشین‌آلات و جذب بازار؛ می‌توانند به ظرفیت تولید قبلی و شرایط مطلوب برسند.

فرهاد دلق پوش افزود: لازم است دولت یک بار به صورت جهادی بنگاه‌داری بانک‌ها و موسسات غیر مرتبط صنعتی را تعیین تکلیف نماید تا از ظرفیت فریز شده اماکن و تجهیزات صنعتی برای فعال شدن چرخ تولید استفاده گردد تا از این شرایط حاکمیت بانک‌ها بر صنایع؛ خارج شویم.

او چالش‌های حوزه نساجی در گذشته، ورود بی رویه پوشاک به ویژه در دهه ۸۰ و برف؛ سنگین سال ۸۳ و ۸۶ و قاچاق زیانبار پوشاک را برشمرد و گفت: هم اکنون با سیاست‌های جدید حمایتی و مقابله با قاچاق در بخش نساجی و پوشاک و اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری؛ تا حدودی مقرون به صرفه شده و مورد استقبال است.

رئیس سازمان صمت گیلان توسعه فعالیت‌ها و صدور مجوز‌های صنعتی را منوط به دیده شدن زنجیره کامل تولید از تامین مواد اولیه قابلیت تولید و فروش و بازار دانست و تصریح کرد: هر صنعتی باید چشم انداز مناسبی برای حیات صنعتی در جهات مختلف داشته باشد تا با حجم صنایع به وجود آمده مشکل دار مواجه نشویم.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.