دمای هوای برخی مناطق استان مرکزی به حدود صفر درجه خواهد رسید.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  قاسمی کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: بررسی‌ها حاکی از تداوم روند کاهشی دمای تا صبح شنبه در استان می‌باشد ودر این مدت دمای هوا در برخی از مناطق سردسیر استان به حدود صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

قاسمی افزود: بر این اساس احتمال خسارت به برخی محصولات حساس کشاورزی در این مناطق دور از انتظار نمی‌باشد.

او اضافه کرد: هر چند در ساعات بعدازظهر امروز و فردا جمعه سرعت وزش باد نسبت به روز‌های گذشته کمتر خواهد بود، اما به دلیل جهت شمال شرقی جریانات احتمال انتقال گردوخاک از کویر میقان به شهر اراک و مناطق واقع در جنوب غرب کویر میقان دور از انتظار نمی‌باشد.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: در ساعات بعدازظهر امروز در برخی مناطق کوهستانی شهرستان‌های تفرش و آشتیان و برخی مناطق شمال شرق استان موقتا بر میزان پوشش ابر افزوده خواهد شد و احتمال بسیار ضعیف بارش‌های خفیف و بسیار پراکنده در این مناطق وجود دارد.

او اظهار کرد: بررسی آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی نشان دهنده عبور یک موج ناپایدار کم دامنه تراز میانی جو از مناطق شمال غرب کشور در طی روز‌های شنبه و یکشنبه می‌باشد که در صورت عدم تغییر نقشه‌ها تاثیر بارشی ضعیفی در برخی از مناطق استان در روز یکشنبه خواهد داشت.


انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.