مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان از برگزاری «جشنواره ماجرای روز سی ام» در ۱۰۰ مسجد شهر همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدصالح جباری، مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان با بیان اینکه واقعه سی اُم مهر همدان جرقه‌ای برای ایجاد یک حرکت سراسری و در نهایت شکل‌گیری حماسه روز سیزدهم آبان شد افزود: واقعه سی ام مهر نقطه عطفی در تاریخ است که باید این مفاهیم به خوبی به دانش‌آموزان منتقل شود تا روحیه مطالبه‌گری در آن‌ها افزایش یابد.

او تاکید کرد: این حماسه در کل کشور بی‌سابقه است و باید با مطالبه‌گری آموزش و پرورش، بازخوانی این حماسه به کتاب‌های درسی انتقال یابد.

جباری بیان کرد: دانش آموزان همدانی با درک و روایتگری حماسه سی اُم مهر، هدف از این واقعه را در مساجد به سایر دانش‌آموزان انتقال می‌دهند.

او با اشاره به اینکه آموزش روایتگری حماسه ۳۰ مهر برای تعدادی از دانش‌آموزان، از سوی این انجمن انجام شده است، افزود: این راویان مستنداتی را به‌صورت مکتوب و یا تصویری در رابطه با این حماسه در ۱۰۰ مسجد همدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارائه می‌دهند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان، غیرت دینی، انقلابی بودن، لحظه شناسی، بصیرت، توجه به ولایت فقیه و امید به آینده داشتن را از پیامد‌های حادثه سی ام مهر همدان دانست و گفت: امروز به شدت نیازمند تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان هستیم.

جباری تأکید کرد: با توجه به قرار گرفتن سی ام مهر امسال در روز جمعه، برنامه‌های متعددی در نماز جمعه اجرا می‌شود و نیز رایزنی‌هایی به‌منظور پخش مستند حماسه مهر از چند شبکه ملی صورت گرفته است.

او گفت: اجرای سرود دانش آموزی، فضاسازی محیطی، استقبال از نمازگزارها، ثبت نام از نوجوانان در انجمن اسلامی و قدردانی از دانش آموزان نخبه از برنامه‌های پیش بینی شده در نماز جمعه این هفته و سخنران قبل از خطبه‌ها نیز نماینده دانش آموزان انجمن اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.