رئیس کل دادگستری قم گفت:برداشت کنندگان غیرمجاز از منابع آبی قم با برخورد قضایی مواجه می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری ،رئیس کل دادگستری قم درگفت وگویی اظهار  کرد: بر اساس مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، دبیرخانه صیانت از منابع آب ضمن شناسایی چاه‌های غیرمجاز باید ترتیبی اتخاذ نماید تا درحداقل زمان ممکن، طبق قانون و در صورت امکان برای آن‌ها مجوز فعالیت قانونی صادر شود و در غیر این صورت، مالکان آن‌ها را به مراجع قضایی جهت اعمال قانون معرفی نماید.

او با تاکید بر وضعیت بحرانی منابع آبی استان و تهدید ریزگرد‌ها افزود: دستگاه قضایی به برخورد جدی با  افرادی که به صورت غیرمجاز در حوزه حفاری و برداشت از منابع آبی فعالیت دارند، اهتمام ویژه دارد.

رئیس کل دادگستری قم ادامه داد: در این خصوص ضمن ایجاد شعبه‌های ویژه، تدابیر لازم اتخاذ شده و تمام ضابطان قضایی و دستگاه‌های مرتبط از جمله آب منطقه‌ای، شورا‌ها و بخشداری‌ها موظف هستند به محض مشاهده فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه حفاری و برداشت از منابع آبی، مراتب را به مراجع قضایی اطلاع دهند.

مظفری با اشاره به مواهب صدور مجوز برای چاه‌های استان بیان کرد: در این خصوص ضمن حمایت از حریم این چاه‌ها، مالکان آن‌ها می‌توانند بر اساس نوع فعالیت خود از سهمیه سوخت نیز برخوردار شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار