مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی از کاهش ۵۳ درصدی ترانزیت کالا از طریق مرز ماهیرود در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

رحیمی زاده مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت:  از ابتدای امسال هزار و ۶۷۰ مسافر از طریق گمرک ماهیرود به کشور وارد شده اند که این رقم کاهش ۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

او افزود: همچنین ۲ هزار و ۷۳۰ مسافر برای خروج از مرز، خدمات گمرکی دریافت کرده اند که این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش داشته است.

رحیمی زاده با اشاره به ترانزیت کالا از ماهیرود به افغانستان اظهار کرد: از ابتدای سال هزار و ۴۱۵ دستگاه کامیون با وزن ۴۵ هزار و ۲۵۶ تن از طریق مزر ماهیرود ترانزیت شده اند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: کالا‌های صادراتی از ماهیرود شامل روغن صنعتی، شکر، فوفل، مرغ منجمد و آرد بوده است که از کشور‌های عراق، هند، اندونزی، ترکیه و روسیه و از طریق مرز ماهیرود ترانزیت شده است.

او ادامه داد: وزن کالا‌های ترانزیت شده نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۳ درصد کاهش داشته و تعداد کامیون‌های ترانزیتی نیز ۴۸ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.