عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس بر لزوم آگاهی و اطلاع مجلس از محتوای برنامه ۲۵ ساله ایران و چین توسط دولت تاکید کرد.

حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر لزوم آگاهی و اطلاع مجلس از محتوای برنامه ۲۵ ساله ایران و چین گفت: اگر دولت سیزدهم مصمم به ادامه دادن این قرارداد است و بخواهد سیاست دولت پیش را برای امضای قرارداد، تبادل اسناد و همکاری‌های بلند مدت پیش ببرد، باید سیر قانونی خودش را تا تصویب در مجلس طی کند.

وی با انتقاد از بی‌اطلاعی مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جزئیات توافق ایران و چین در مراحل ابتدایی اظهار کرد: پس از اعتراض نمایندگان، توضیحاتی داده شد که این موضوع در حد یک سند است و مراحل بعدی آن قطعاً باید به تصویب مجلس برسد.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به کناره‌گیری علی لاریجانی از مسئولیت امور قرارداد برنامه  ۲۵ ساله ایران و چین گفت: اگر به مذاکره مجدد و طرح موضوع نیاز باشد، لازم است مسئله دوباره مورد توجه مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
اقای نوش ابادی واقعا از برنامه 25ساله ایران وچین وکه توافق شد خبری ندارید وازان دفاع میکردید؟ درضمن گفتند تا رئیس جمهور خلق چین دستور ندهد ایران نمیتواند متن این توافقنامه ننگین را برای مسئولان ومردم منتشر کند پس اول اجازه بگیرید بعد از دولت بخواه که منتشرکند
آخرین اخبار