نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: خطبه‌های نماز جمعه محل بیان گلایه‌ها آن هم با زبان تند نیست زیرا در چنین حالتی فرد مسوول یا سکوت کرده و یا به لجبازی خواهد پرداخت که در نهایت کاری پیش نخواهد رفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام  مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  در همایش ائمه جمعه سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته وحدت و قرائت و تفسیر آیه ۱۰ سوره مبارکه حجرات اظهارداشت: مومنان برادر یکدیگر هستند و اگر درگیری و نزاع بین برادران پیش آمد باید از خداوند بترسند و این واژه ایمان در آیه قرآن زمینه برادری همه مسلمانان بوده و خداوند عوامل زمینه ساز خدشه بر وحدت را حرام کرده است.

وی افزود: عیب جویی، غیبت، قرار دادن القاب بر روی دیگر و تجسس از جمله عواملی است که طبق قرآن از آن منع شده است زیرا بر هم زننده وحدت بین مسلمین است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وحدت دارای ابعاد مختلف است خاطرنشان کرد: وحدت در بین علما نیازمند این است که علما در روابط بین خود وحدت و مودت داشته باشند زیرا در جایگاه خاصی قرار داشته و در پیشگاه مردم هستند و نمی‌توانند مردم را به رعایت مسائل توصیه اما خود به آن عمل نکنند.

وی با بیان اینکه انس، الفت و اخوت بین علما، مسوولان و مردم یکی دیگر از ابعاد وحدت بوده تصریح کرد: برای رشد در زمینه‌های مختلف نیازمند وحدت در جامعه هستیم و علما باید با مردم احساس برادری و یکرنگی داشته و مشکلات و موفقیت آن‌ها را از خود بدانند.

  محامی ادامه داد: در مواجهه با مسوولان نگاه ما باید نگاهی برادرانه باشد و در پیگیری مطالبات مردم زبان تند و نا به جا نداشته باشیم.

وی افزود: در صورت انجام همه پیگیری‌ها و عدم دریافت نتیجه آخرین مرحله کار طرح گلایه‌ها آن هم با رعایت انصاف و زبانی نرم در خطبه‌های نماز جمعه است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: وحدت در میان مردم از همه اقوام و مذاهب یکی از نیازهای ضروری و دارای اولویت جامعه اسلامی بویژه در استان ما است و متاسفانه گاهی برخی علمای شیه و سنی به علت عدم شناخت از فضای سیستان‌وبلوچستان باعث ایجاد تفرقه و درگیری می‌شوند.

وی با تاکید بر حل مشکلات میان شیعه و سنی خاطرنشان کرد: باید نمونه عملی وحدت را نشان دهیم و نیازمند کرامت‌های اخلاقی، از خودگذشتگی، ایثار، انصاف، تواضع، بصیرت، هوشیاری و پرهیز از خودخواهی، تکبر و کارهای جاهلانه هستیم.

  محامی با اشاره به اهتمام جدی به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: دو واجب فراموش شده ابزاری برای اصلاح جامعه و نیازمند اقدامات مختلف از جمله احیای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر و نیز ارائه آموزش است.

وی با اشاره به تدوین اطلس نیازهای فرهنگی هر شهرستان از سوی ائمه جمعه خاطرنشان کرد: تدوین این سند برای اطلاع از نقاط ضعف و برنامه‌ریزی در جهت رفع موانع و مشکلات و اولویت بندی کار بسیار مهم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار