مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهارگفت: وحدت مردم و مسوولان لازمه پیشرفت و آبادانی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام جواد عبدالهی  مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت چابهار در گردهمایی گفتمان تقریب مذاهب اسلامی با حضور مسوولان، علما، معتمدان و نخبگان در چابهار با بیان اینکه وحدت مردم و مسوولان لازمه پیشرفت و آبادانی است گفت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و جایگاه ویژه‌ای که دارد در سایه وحدت و همدلی مردم و مسوولان به پیشرفت و آبادانی می‌رسد.

حجت الاسلام جواد عبدالهی اظهار داشت: بارزترین نقطه وحدت، تجمیع اشتراکات است و باید وحدت و یکپارچگی روز به روز پررنگ‌تر شود.

وی بیان کرد: جهان اسلام باید دنبال اتحاد باشد و مسلمانان همیشه عزتمند و سربلند باشند چراکه اسلام، سعادت بشریت را فراهم می‌کند و این در سایه وحدت امکانپذیر است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه چابهار اجرای برنامه‌های باشکوه و تاثیرگذار در هفته وحدت را نوعی همدلی و همراهی مردم و مسوولان دانست.

وحدت عامل موفقیت در همه امور است

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز گفت: وحدت عامل موفقیت در همه امور است و این امر در ایران اسلامی و به ویژه در این استان با مذاهب و سلایق مختلف به‌خوبی و با اتحاد در حال اجرا است.

رحمدل بامری ادامه داد: هر جا اتحاد و وحدت باشد قطعا امنیت، آسایش، دین و همدلی حاکم است.

وی برگزاری مراسم مختلف در حوزه عملیه اهل سنت، مساجد و ویژه برنامه‌های مختلف و حضور مردم تشیع و تسنن را نوعی وحدت و همدلی عنوان کرد.

فرماندار چابهار تصریح کرد: انفجارهای پی در پی در کشورهای مسلمان آن‌هم در نمازهای جمعه و جماعات و مسجد که باید محور وحدت باشد توسط برخی تکفیری‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بحران‌های مختلف در کشور نظیر فتنه‌ها باعث سست شدن وحدت نشده است گفت: با رهبری امام خامنه‌ای هر روز شاهد پیشرفت و توسعه هستیم.

بامری گفت: شاید تلاش‌های مسوولان کوتاه مدت جواب ندهد اما باید همیشه امیدوارانه با مردم رفتار و به آن‌ها پاسخگو باشیم.

وی همچنین به تزریق واکسن ۹۰ هزار نفر از جمعیت ۱۵۰ هزار نفری چابهار بر علیه ویروس کرونا در چابهار اشاره کرد و ادامه داد: امروز همه افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند واکسینه شوند.

اتحاد و همدلی در راستای الگوسازی مناسب

شه‌بخش گرگیج عضو شورای‌عالی استانها نیز اظهار داشت: معتمدان و مسوولان و علما در بین مردم اتحاد و همدلی را به‌صورت واقعی پیاده کنند و همه از الگوی مناسب درس بگیرند.

وی منادیان وحدت را رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) و تمامی اصحاب و یاران و ائمه عنوان و بیان کرد: اختلاف و تفرقه جامعه را به نابودی می‌کشاند.

استاد حوزه علمیه الحرمین الشریفین و امام جمعه موقت چابهار نیز ادامه داد: خداوند متعال ولادت رسول اکرم (ص) را نعمت احسان یاد می‌کند.

مولوی عبدالله دوستی گفت: وحدت در همه امور اجر و ثواب دارد مثلا در انفرادی نماز خواندن یک ثواب ولی در جمع پشت امام جماعت ۲۷ ثواب دارد و همچنین در هفته یک بار نماز جمعه و در سال هم برگزاری ۲ بار نماز عید، وحدت را عملی می‌کند.

امام جمعه موقت چابهار مذهب را رسیدن به دین عنوان کرد و گفت: همه مذاهبی که داریم مسیری است که به هدف اصلی برسیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار