پورذهبی گفت: فراگیری و گسترش علم جلوی تفرقه و هنجارشکنی در اجتماع را گرفته و نقطه مشترکی برای فهم یکدیگر و عدم تفرقه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان امروز در همایش طلاب شهرستان مریوان اظهار داشت: امروزه مطالب علمی بسیاری ارائه می‌شود که لزوم یکدلی و یک‌رنگی را یادآوری می‌کند و این مطالبه برای همه افراد قابل استناد است.

پورذهبی با تاکید بر اینکه نشست‌های هم‌اندیشی نباید به ایام خاصی محدود شود، گفت: هر مسلمانی باید با شناخت موقعیت و جایگاه خود برای تحقق وحدت در جهان اسلام تلاش کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه علم، نقطه مشترکی برای فهم یکدیگر و عدم تفرقه است، یادآور شد: هرمیزان دانش و علم بالاتر برود دل‌ها به هم نزدیکتر می‌شود و خرافات، جهل، نادانی و ناآگاهی به تفرقه دامن می‌زند.

او با بیان اینکه در موقعیت و شرایط امروز مقداری زندگی برای طلاب به لحاظ اقتصادی مشکل است، گفت: شرایط اقتصادی طی چند سال اخیر به واسطه برخی اتفاقات مانند تحریم‌ها، شیوع کرونا و ناتدبیری‌ها در مدیریت موجب شده که معیشت مردم و روحانیون با مشکل مواجه شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان  اضافه کرد: تمام همت ما این است که در زمینه‌های مختلف ضمن رفع مشکلات اقتصادی جامعه طلاب و روحانیون زمینه ارتقای سطح علمی را در حد قابل قبولی افزایش دهیم.

پورذهبی با بیان اینکه گسترش علم جلوی تفرقه و هنجارشکنی در اجتماع را می‌گیرد، گفت: مریوان از جمله مراکز توسعه علم و دانش از گذشته بوده و به زودی مدرسه علوم دینی این شهرستان احیا می‌شود.

او با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) درباره لزوم علم‌آموزی افزود: به فرموده آن امام همام، علم دریافت نمی‌شود و کسی به علم نمی‌رسد مگر اینکه هوشمند بوده و استعداد خود را بکار گیرد و حرص و ولع دانستن و یادگرفتن داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه انسان در کسب علم باید، هوش و تلاش شکیبایی داشته باشد، گفت: دوندگی برای علم آموزی و تواضع در برابر استاد از ویژگی‌های انسان‌های آگاه است.

هفته وحدت از روز ۱۲ ربیع الاول به مناسبت سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) بنابر روایات اهل سنت آغاز شده و تا ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنابر روایات اهل تشیع ادامه دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.