ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قزوین شناسایی شود

امام جمعه موقت تهران گفت: برای توسعه و پیشرفت قزوین باید ظرفیت‌های سرمایه گذارها شناسایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی امام جمعه موقت تهران در مراسم تودیع و معارفه شهردار قزوین گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در قزوین شناسایی شود لازم است برای توسعه و پیشرفت قزوین، شهردار جدید ظرفیت‌ها و نوع سرمایه گذاری‌ها را شناسایی کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی افزود: سرمایه‌های جمهوری اسلامی از شمارش، فهم و اندازه گیری خارج است هرچند در برخی از حوزه‌ها کاستی‌هایی هم وجود دارد.

وی اضافه کرد: باید کاستی‌ها را شناخت و با استفاده از فرصت‌ها ضعف‌ها را به قوت‌ها تبدیل کرد.

این مسئول گفت: مدیریت شهری با وحدت، دانش و عقلانیت شکر فرصتی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته را با شایستگی به جای بیاورند و ظرفیت مدیریت شهری را بشناسند و از آن به نحو مطلوب استفاده کنند.

او گفت: از مدیریت شهری می‌خواهیم هزینه‌های جاری اداره شهر را به حداقل کاهش دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ما کشور را گران اداره می‌کنیم و همه درآمد‌های شهر پاسخگوی حقوق و دستمزد نیست و امروز اوراق می‌فروشیم تا دستمزد‌ها را پرداخت کنیم.

او اضافه کرد:از مدیریت شهری می‌خواهیم تا آنجا که می‌توانند نسبت بودجه عمرانی و جاری را به نفع مردم تغییر دهند، چون همواره مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای اهمیت هستند.

امام جمعه موقت شهر تهران گفت: این کار با روش‌های صحیح و معقول ممکن است که راه‌های آن شناخته شده و رضایت کارکنان را نیز همراه خود دارد.

وی اضافه کرد:همچنین مدیریت شهری باید درآمد‌های شهرداری را به درآمد‌های پایدار تبدیل کنند که امکان دارد، چون اداره شهر با فروش تراکم مدیریتی عالمانه نیست.

ابوترابی با بیان اینکه مدیران شهری، زمینه ارتقای رضایتمندی شهروندان را در بالاترین سطح ممکن فراهم آورند، افزود: رضایتمندی مردم مساله مهمی است و باید برای ما به عنوان یک شاخص تعریف و رصد شود.

وی گفت: به هرمیزان تصمیمات ما از پشتوانه علمی و کارشناسی بالاتری برخوردار باشد و اجرای آن به صورت مناسب‌تر و در زمان کوتاه تری صورت گیرد به رضایت مندی مردم منتهی می‌شود.

ابوترابی با بیان اینکه در آیات نورانی قرآن بر شهرسازی تاکید شده است، گفت: در قرآن از قوم صبا به عنوان یک الگو در شهرسازی مطرح شده است و برای شهرسازی چند ویژگی ذکر می‌شود که قزوین این ویژگی‌ها را در بالاترین سطح داشت که برخی از آن‌ها را از دست داده است.

او گفت: یکی از آن‌ها خانه‌هایی در محاصره باغستان بوده که یک محیط سبز، مفرح و تامین کننده اقتصاد را برای مردم فراهم می‌آورده و در دامداری مناسب و تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم موثر بوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: امروز ما از این شهرسازی محروم هستیم درحالیکه قزوین در بین شهر‌های ایران به عنوان نگینی در میان باغستان‌ها و باغ‌ها شناخته شده و هویت قزوینی به باغداری بوده است و هیچ قزوینی نمی‌شناختیم که یک یا چند باغ نداشته باشد.

وی گفت: یکی از کار‌های برجسته گذشتگان ما در این شهر که قزوین را در چندهزار سال گذشته به نقطه ویژه تبدیل کرده، مهندسی آبیاری باغ‌ها بود.

این مسئول افزود: در سال سیلاب‌ها دوبار به طرف شهر جاری می‌شد و با یک مهندسی صحیح به تمامی باغستان‌هایی که باغستان را احاطه کرده بود هدایت می‌شد و شهر هم آسیب نمی‌دید، ولی متاسفانه در سال‌های اخیر مدیریت شهری این مهم را نادیده یا از میان برده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار