یک مقام مسئول گفت: در طرح جهش تولید مسکن قیمت زمین مجانی است و مردم تنها باید هزینه ساخت مسکن را پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی  قائدی معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در رابطه با قانون جهش تولید مسکن بیان کرد: در رابطه با استقبال از طرح باید گفت عموما به توان مالی پرداخت هزینه‌های این واحد‌ها باز می‌گردد، زیرا که قیمت زمین این طرح بر اساس قانون تقریبا مجانی است، چیزی که مردم می‌آورند، هزینه ساخت آن است و در این طرح هزینه‌های ساخت را متقاضیان و بخشی را از محل تسهیلات پرداخت می‌کنند. تسهیلات در طرح اقدام ملی مسکن ۱۰۰ میلیون تومان بود.

او در ادامه بیان کرد: اما در این طرح با توجه به ظرفیتی که در این قانون وجود دارد، قرار است  بانک‌ها حدود ۲۰ درصد از منابع داخلی خود را  به میزان ۳۲۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دهند. اما این امکان وجود دارد که سقف تسهیلات افزایش پیدا کند. مورد بعد در رابطه با هزینه‌های ساخت است که این هزینه در طرح اقدام ملی مسکن به اندازه تمام شده بود. در این طرح نیز به همین شکل و برعکس طرح مسکن مهر است، اما در این طرح برنامه‌هایی در نظر هست تا هزینه ساخت کاهش یابد، یکی از برنامه‌ها برای کاهش هزینه  در زمینه پیش خرید مصالح است.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر ثبت نام در این طرح بر اساس شهر‌هایی است که در آن زمین مورد نظر وجود دارد. فعلا خروجی مشخص نیست، اما چون زمین در اکثر شهر‌ها مشخص است، مردم می‌توانند اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند.  زمانی که متقاضی حائز شرایط شد به او پیامک داده می‌شود که شما دارای شرایط هستید و افتتاح حساب رخ می دهد و در سامانه پروژه‌ها مشخص است و متقاضی‌ها می‌توانند آن را ملاحظه کنند.

قائدی در پایان گفت: بر اساس پیش بینی ها احتمالا سطح پرداخت تسهیلات برای خانوار‌ها با دهک‌های مختلف یکسان نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار