رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روز درخشان پزشکی خوزستان رقم خورد و اولین پیوند موفقیت آمیز قلب در استان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به یاری خدا و در آستانه میلاد پیامبر اعظم (ص) با تلاش کادر پزشکی عمل پیوند قلب در بیمارستان گلستان اهواز با موفقیت انجام شد.

او افزود: با سخاوت و بخشش خانواده مرحوم محمد تامرادی جوان ۲۷ ساله اهل باغملک که بعلت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود جان دوباره‌ای به چهار بیمار بخشیده شد.

ایول نژادیان تصریح کرد: قلب او به یک بیمار ۲۸ ساله ساکن شوشتر، کبد او به بیمار ۵۰ ساله ساکن اهواز و دو کلیه به بیماران ۱۸ و ۳۲ ساله ساکن شهر‌های اهواز و آبادان پیوند زده شد. هم اکنون ۴۸ ساعت از انجام پیوند‌ها گذشته و حال تمامی بیمارانی که اعضا را دریافت کرده اند خوب و پایدار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: با انجام پیوند قلب، استان خوزستان به جمع استان‌هایی پیوست که همه انواع پیوند اعضا را انجام میدهد که جا دارد این موفقیت را به کادر متخصص پزشکی استان و مردم تبریک بگوییم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
آفرین بر جامعه پزشکی