رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: اعضای پسر نوجوان ۱۴ ساله اهوازی مرگ مغزی به ۴ بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم معزی رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: بعد از رضایت خانواده نوجوان ۱۴ ساله مرگ مغزی برای اهدای عضو، هماهنگی‌های لازم گروه پیوند عضو بیمارستان گلستان با پزشکان، مدیران، سازمان اورژانس کشور، بیمارستان رجایی تهران و سایر عوامل صورت پذیرفت و اتاق عمل پیوند جهت انجام عمل فوق به صورت آماده باش کامل قرار گرفت.

او با بیان اینکه قلب اهدا شده از سوی تیم اعزامی از تهران با یک دستگاه جت فالکون متعلق به سازمان اورژانس کشور در مدت ۷۰ دقیقه به بیمارستان رجایی تهران انتقال پیدا کرد، افزود: این پسر ۱۴ ساله بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و کبد‌ها و کلیه‌ها دربیمارستان گلستان اهواز پیوند داده شدند.

معزی بیان داشت: امسال پنجمین عمل اهدای عضو در این بیمارستان انجام شد که در این شرایط کرونایی بسیار امید بخش است و امیدواریم فرهنگ اهدای عضو در استان و کل کشور فرهنگ سازی و نهادینه شود تا بتوانیم زندگی دوباره به همنوعان خود ببخشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.