نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران مشکلات مردم مناطق دور افتاده چین و لوداب را بررسی کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت السلام والمسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در این استان به همراه مدیران دستگاه‌های اجرائی شهرستان بویراحمد با حضور در روستاه‌های دور افتاده دهستان‌های چین و لوداب از نزدیک وضعیت معیشت و مشکلات مردم این مناطق را بررسی کردند.

مسئولان پس از این بازدید فشرده دو روزه نشست شورای اداری بویراحمد را در روستای دور افتاده و سخت گذر امامزاده، ولی حسین مورنا برگزار کردند و درحضور مردم مشکلات بخش لوداب را بررسی کردند.

دراین نشست مصوباتی در خصوص تامین آب اشامیدنی، احداث راه‌ها و بهسازی محیط روستاهها، افزایش ارتقاء شبکه تلفن همراه و اینترنت و بهسازی مدارس منطقه اتخاذ شد.

نماینده، ولی فقیه در جمع اهالی روستای دور افتاده مورنا به نقش مردم بخش لوداب در دفاع از انقلاب و تقدیم ۵۱ شهید اشاره کرد و گفت: هرچنداقدامات زیادی برای رفع محرومیت برداشته شده، اما همچنان مردم این خطه از خدمات مناسب راه مناسب و آب آشامیدنی بهداشتی در مذیقه اند.

حجت السلام والمسلمین حسینی کم آبی را مهمترین دغدغه و الویت اصلی خدمات رسانی در این دیار برشمرد و گفت: مردم در حالی از کم آبی می‌نالند که رود‌ها و چشمه‌های پرآبی در مناطق روان است و این وضعیت نه شایسته است و نه قابل توجیه.

امام جمعه یاسوج به ظرفیت‌های طبیعی ازجمله جنگل مرتع، رودها، چشمه ها، زمین‌های حاصلخیز و همچنین قابلیت‌های اقتصادی منطقه لوداب در زمینه دامپروری، کشاورزی و باغداری اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با برنامه‌های جهادی کوتاه مدت زمینه شکوفایی این ظرفیت هارا برای آبادانی روستا‌ها و کاهش مهاجرت از منطقه اجرا کنند.

فرماندار بویر احمد هم گفت: تامین آب آشامیدنی و توسعه راه‌های در اولویت فعالیت‌های محرومیت زدایی در بخش لوداب است.
احمدی افزود: بیش از صد و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای خدمات رسانی به منطقه اختصاص یافته که در بخش‌های زیر ساختی بخش لوداب هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: مصوبات شورای اداری شهرستان بویراحمد که درجمع مردم روستای مورنا قرائت شد ظرف شش ماه اجرائی خواهند شد.

فرماندار بویراحمد اضافه کرد: نتیجه این مصوبات شش ماه دیگر در دومین نشست شورای اداری که در همین روستا برگزار شد پی گیری و اعلام می‌شود.

بخش لوداب با ۱۲۸ روستا و ۱۳ هزار نفر جمعیت از مناطق کوهستانی سخت گذر و کمتر توسعه یافته استان کهگیلویه و بویر احمد است.

 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.