مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: برای جلوگیری از قاچاق، حمل و نقل و خریدو فروش دام سبک و سنگین طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها در فارس همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رهام رحمانی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس با بیان اینکه طرح هویت گذاری دام‌ها همزمان با کشور از سال ۹۷ در استان فارس هم آغاز شد، گفت: تاکنون نزدیک به ۷ میلیون راس دام سبک، ۴۶ هزار راس گاو، ۷۵۰ نفر شتر و ۹۶۰ رأس گاومیش که بیش از ۹۵ درصد دام سبک و سنگین در استان است پلاک کوبی شده است.

او افزود: علاوه بر جلوگیری از قاچاق دام‌ها، توزیع نهاده‌های دامی هم براساس تعداد دام‌های پلاک کوبی شده به دامدار تخصیص می‌یابد.

امیدرضا امر آبادی معاون سلامت اداره دامپزشکی استان فارس هم به تداوم این طرح اشاره کرد و‌گفت: به دلیل کشتار دام‌ها و زایش آن‌ها، هویت گذاری دام‌ها تداوم دارد تا هم بانک اطلاعاتی آمار دام استان کامل باشد و هم دامداران بتوانند از بیمه دام هایشان بهره‌مند شوند.

در کنار واکسیناسیون دام‌ها، اصلاح نژاد علمی، کنترل بیماری و کاهش تلفات برخی دیگر از مزایای هویت گذاری دام‌ها بود که معاون سلامت اداره دامپزشکی استان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار