رازقیان اعلام کرد:

پلاک کوبی دام در فارس الزامی است

مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی فارس گفت: ۹۰ درصد دام‌های سبک و سنگین استان فارس هویت گذاری و پلاک کوبی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسین رازقیان مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی فارس با بیان اینکه طرح هویت گذاری و پلاک کوبی دام‌ها برای جلوگیری از قاچاق دام از سال ۹۷ اجرایی شده است، اظهارداشت: برای حمل و نقل دام، خرید و فروش و هویت گذاری دام، پلاک کوبی دام و ثبت پلاک‌ها الزامی است.

او با بیان این که سامانه هویت گذاری دام ملاک اصلی تخصیص نهاده‌های دامی است، افزود: تنها درصورت پلاک گذاری دام‌ها، نهاده‌های یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار می‌گیرد.

مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی فارس اظهارداشت: دامداران سنتی و صنعتی برای استفاده از خدماتی همچون واکسیناسیون و بیمه باید دام هایشان را پلاک کوبی کنند در غیر این صورت دام هایشان در محل نگهداری نیز قاچاق محسوب می‌شود.

رازقیان ادامه داد: هرگونه خرید و فروش، حمل و نگهداری دام سبک و سنگین بدون پلاک و هویت گذاری، ممنوع و کالای قاچاق محسوب می‌شود.

مسئول قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی فارس با بیان اینکه این پلاک گذاری شامل گاو، گاومیش، شتر، گوسفند و بز می‌شود، تصریح کرد: در استان فارس شرکت‌های خصوصی زیر مجموعه تعاونی‌ها، سازمان دامپزشکی و صندوق بیمه بانک کشاورزی، پلاک کوبی دام را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار