رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : رژیم صهیونیستی دشمن اصلی وحدت جامعه اسلامی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، عباس سروری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : تمام تفرقه‌ها و فتنه انگیزی‌ها در جهان اسلام توسط اسرائیل طراحی می‌شود و بدنبال راه اندازی تفرقه افکنی و طایفه گرایی است.

او وحدت کنونی بین شیعه و سنی در کشور ما را بسیار خوب توصیف کرد و گفت : نامگذاری این هفته دستاورد‌های خوبی را در کشور ما به همراه داشته، بگونه‌ای که امروز در بحث وحدت بین شیعه و سنی نگرانی نداریم و سالهاست که این وحدت برقرار است.

او افزود: با این حال باید همواره مراقب فتنه‌های دشمنان باشیم که البته با هوشیاری مقام معظم رهبری، مسئولین نظام و مردم کشورمان تاکنون توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده ایم.

سروری با اشاره به فرامرزی بودن نامگذاری هفته وحدت، افزود: هم مرز بودن کرمانشاه با کشور عراق این بستر را فراهم کرده تا بتوانیم مقوله هفته وحدت را با نگاهی فرامرزی ببینیم و به فکر تبادل نظر و اندیشه و اجرای طرح‌ها و ایده‌های مناسب خارج از مرز‌های کشور باشیم.

او ادامه داد: در این راستا باید نه تنها برای یک هفته بلکه در طول سال با اندیشمندان و صاحب نظران کشور‌های همسایه نیز همفکری و هم اندیشی داشته باشیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه به انتقاداتی در خصوص چرایی کمک‌های ایران به برخی از کشور‌ها همچون افعانستان، سوریه، لبنان و یمن پرداخت و گفت: گا‌ها انتقاداتی در این زمینه می‌شود که بیشتر ناآگاهانه است.

او افزود: در جنگ هشت ساله دفاع مقدس تنها دو هزار شهید افغانستانی در راه ایران جان خود را نثار کردند، همچنین در همین دوران کشور سوریه مرز‌های خود را در اختیار کشورمان قرار می‌داد تا برای حملات هوایی به مواضع بعثی‌ها از آن استفاده کنیم. بسیاری از رزمندگان ما برای آموزش‌های نظامی خود به لبنان می‌رفتند و امروز هم یمنی‌ها با دست خالی افتخارات زیادی را برای جهان اسلام کسب می‌کنند، بنابراین این کشور‌ها همواره با ایران همراه و هماهنگ بوده اند.

سروری گفت: ایران ام القرای جهان اسلام است، چرا که در تمام شرایط به یاری مستضعفان و مسلمین جهان می‌رود.

او با اشاره به تدارک برنامه‌هایی برای گرامیداشت هفته وحدت در کرمانشاه، گفت: هرکدام از روز‌های این هفته با یک عنوان نامگذاری شده که متناسب با آن برنامه‌های مختلفی را در سطح استان برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: برگزاری برنامه‌هایی در حسینه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص)، مراسم جشن در مسجد جامع، دیدار با شخصیت‌های مذهبی اهل سنت و تشیع و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها است که در هفته وحدت در کرمانشاه خواهیم داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.