حجت الاسلام قبانچی گفت: عراق على رغم همه چالش‌ها تجربه موفقیت آمیزى در این زمینه دارد، علاوه بر آزادى دینى و مذهبى بین رهبران عراق طى ١٨ سال موفق شدیم که این توافق نانوشته را محقق کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف در سى و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامى گفت: دو وحدت داریم یک وحدت بین مذاهب وحدت بین قومیت ها. ما به دنبال این هستیم مه در جنبش مبتنى بر وحدت در هر دو مورد موفق باشیم. ایران تجربه موفقیت امیزى در وحدت دارد.

وى با اشاره به تجارب وحدت در عراق، افزود: عراق على رغم همه چالش‌ها تجربه موفقیت آمیزى در این زمینه دارد، علاوه بر آزادى دینى و مذهبى بین رهبران عراق طى ١٨ سال موفق شدیم که این توافق نانوشته را محقق کنیم. این تجربه با یک تلاش آمریکا براى درگیرى در عراق تلاش کردند که خوشبختانه با شکست مواجه شد.

قبانچى گفت: عراق پنج انتخابات پارلمانى را در این ١٨ سال برگزار کرده است و اخیرا هم پنجمین انتخابات را براى پارلمان عراق برگزار کرده‌ایم و عراقى‌ها در انتخابات شرکت کردند و حشدالشعبى پروژه داعش را شکست دادند.

وى با بیان اینکه براى اربعین همه امکانات آماده پذیرایى از زائران امام حسین بود، گفت: از ایران مى خواهیم تعداد زوار را گسترش دهند و تعداد بیشترى به عراق بیایند، همچنین مى خواهیم مرزهاى زمینى را براى زوار ایرانى بازگشایی کنند. حاضریم روزانه ٥ هزار زائر ایرانى را بپذیریم و مى خواهیم ویزا‌ها را حذف کنید.

قبانچى تصریح کرد: اکنون هنوز این در‌ها به خاطر کرونا بسته است. اما برخى زوار عراقى هم مى خواهند به زیارت امام رضا بیایند. درهاى عراق به روى شما باز است.

وى ادامه داد: در جنگ سخت ایران علیه تحریم‌ها در کنار شما هستیم، همچنین در کنار ملت لبنان و یمن و همه ملت هاى مظلوم هستیم.

انتهاى پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار