مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح‌های اتوبوس‌محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود و طرح واکسیناسیون خودرویی ویژه معلولان در منزل در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقضی مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح‌های اتوبوس محور و مدرسه محور واکسیناسیون کرونا با همراهی ۱۰ مرکز واکسیناسیون اتوبوسی و همچنین ۶ مدرسه گردشی در مناطق حاشیه شهر مشهد اجرا می‌شود.

او افزود: طرح واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی در مساجد مناطق حاشیه شهر مشهد آخر هفته گذشته به اتمام رسید و اکنون طرح‌های اتوبوس‌محور و مدرسه‌محور واکسیناسیون کرونا متناسب با نیاز آموزش و پرورش در این مناطق در حال اجراست.

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی ادامه داد: در طرح قبلی ۱۵۸ هزار نفر واکسینه شدند که از این میزان ۴۰ درصد آنان هر ۲ دوز را دریافت کرده‌اند و ۶۰ درصد دیگر هم در نوبت دوز دوم قرار دارند که می‌‎توانند به مراکز واکسیناسیون اتوبوسی مراجعه کنند.

مقضی بیان کرد: در طرح جدید که به تازگی آغاز شده، مدارس ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان و اتوبوس‌ها برای عموم مردم است در این اتوبوس‌ها روزانه بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر (هر اتوبوس بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر) و در مدارس به صورت روزانه نزدیک به ۹۰۰ نفر (حدود ۱۵۰ نفر در هر مدرسه) واکسینه می‌شوند.

او تصریح کرد: طرح جدید واکسیناسیون کرونای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی حداقل تا پایان فصل پاییز اجرا خواهد شد و در صورت نیاز این زمان تمدید می‌شود در مراکز واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی فقط واکسن کرونا تزریق می‌شود و مردم جهت دریافت واکسن آنفلوآنزا به این مراکز مراجعه نکنند.

مسئول طرح واکسیناسیون بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر برنامه‌ای از سوی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تزریق واکسن آنفلوآنزا به بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی اعلام شود و واکسن مربوطه هم در اختیار این مجموعه قرار بگیرد، بلافاصله اطلاع‌رسانی لازم به مردم صورت خواهد پذیرفت.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار