رسولیان با اشاره به برنامه‌ریزی افزایش ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور از وجود چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  علی رسولیان معاون وزیر صمت در حاشیه بازدید از طرح صنعتی "فولاد طرق تجارت" در جمع خبرنگاران افزود: پایش واحد‌های موجود و راکد با دستور رئیس جمهور و برنامه وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت و شروع شد.

او بیان کرد: پایش این واحد‌ها در ۶۰ موضوع و شاخص بررسی قرار گرفت و این هفته گزارش کامل آن ارائه می‌شود.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: هدف از این پایش، با استفاده از پتانسیل واحد‌های راکد صنعتی و احیا آن‌ها ظرفیت تولید افزایش و منجر به اشتغالزایی شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ابرازداشت: توجه ویژه به واحد‌های در حال ساخت از دیگر برنامه این سازمان است تا با حل مشکلات پیشرو آن‌ها بتوان اشتغال را در کشور افزایش داد.

او ابرازکرد: در ابتدای امسال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در مرحله نصب ماشین آلات در کشور وجود داشت که اکنون این امر، به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

رسولیان تاکید کرد که آمار‌ها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: پیگیر تامین منابع از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای واحد‌هایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا هستیم.

او  به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره و اضافه کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور حدود ۲ هزار هکتار بود اما، امسال برنامه در این خصوص ۱۰ هزار هکتار است.

رسولیان گفت: البته در مناطق تقاضا محور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم، توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام می‌شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با نبود و کمبود زمین دولتی مواجهیم، گفت: در این مناطق با خرید زمین از بخش خصوصی و حل مشکلات جدی در زمینه آب و برق برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور پیگیری و در حال انجام است.

رسولیان به واحد‌های صنعتی تملیکی بانک‌ها اشاره و بیان کرد: این واحد‌ها شامل واحد‌های تملیکی فعال و غیر فعال است که طبق آمار سازمان صنایع کوچک، ۵۰۰ واحد تملیکی راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: پیشنهاداتی در شورای پول و اعتبار ارائه، اما متاسفانه با موانع مواجه شد و عملیاتی نشد.

رسولیان تاکید کرد که در حال حاضر، با توجه به پایش صنایع امیدواریم با راهکار‌ها و اتخاذ تدابیر این واحد‌ها راهاندازی مجدد شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.