معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صمت کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای فعالیت سامانه جامع تجارت تاکنون هزار و ۹۰۹ فعال اقتصادی استان در سامانه تجارت نام نویسی کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر تیمور موسویان معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هزار و ۶۰۶ تن از ثبت نام کنندگان سامانه جامع تجارت استان کشاورز هستند و مابقی در سایر حوزه های اقتصادی فعالیت دارند .

موسویان بیان کرد: تاکنون ۴۱ درصد از فعالان تجاری استان در سامانه تجارت نام نویسی کرده اند.

او صریح  کرد: کشاورزان استان در رتبه دوازهم استان های کشور به لحاظ نام نویسی در سامانه جامع تجارت قرار دارند و در مجموع کهگیلویه و بویراحمد رتبه هفدهم حضور در سامانه تجارت در میان استان های کشور را دارد.

معاون امور بازرگانی و توسعه صادرات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان ابراز داشت: ثبت نام و ثبت اطلاعات همه اعضای زنجیره تامین اقلام اساسی در سامانه جامع تجارت الزامی است.

او تاکید کرد: عدم ثبت اطلاعات اقلام مشمول در سامانه جامع تجارت، به منزله عرضه خارج از شبکه محسوب می شود.

موسویان عنوان کرد: این سامانه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت و معدن و تجارت راه اندازی شده است تا با قاچاق به صورت هوشمندانه مقابله و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.

به گفته کارشناسان ، سامانه جامع تجارت ایران علاوه بر حذف دخالت افراد و سلایق اشخاص انجام فرآیندهای کاری صادرکنندگان و واردکنندگان را تسهیل و هزینه ها برای تجار را به حداقل می رساند.

از پنجم مرداد سال ۱۳۹۵ به‌طور رسمی برنامه ریزی برای راه اندازی  سامانه جامع تجارت ایران آغاز شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.