گفته می‌شود که مایکروسافت می‌خواهد برای دستگاه‌های سرفیس خود تراشه بسازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از فون آرنا، بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت مایکروسافت می‌خواهد برای دستگاه‌های آینده Surface خود تراشه بسازد. در اصل این خبر برگرفته از یک آگهی استخدامی است که نشان می‌دهد مایکروسافت به دنبال یک مدیر SoC Architecture است.

اگرچه هنوز تایید نشده که مایکروسافت روی یک تراشه سفارشی کار می‌کند، اما تقریباً با شایعه همکاری مایکروسافت و AMD همزمان است و ظاهراً عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به تراشه قبلی متعلق به کوالکام دارد.

بر اساس این گزارش، این تراشه از هسته Cortex-X۱ و GPU mRDNA ۲ استفاده می‌کند. همچنین نسل بعدی دستگاه‌های سرفیس ممکن است از تراشه ۵ نانومتری خانگی استفاده کند.

تراشه سرفیس

بلومبرگ در دسامبر ۲۰۲۰ گفت که مایکروسافت روی تراشه‌های داخلی برای رایانه‌های سرور‌ها که سرویس ابری آن را اجرا می‌کنند کار می‌کند و همچنین در حال بررسی تراشه‌ای برای تغذیه برخی از دستگاه‌های خود مانند سرفیس است. ظاهراً مایکروسافت مهندسانی از شرکت‌های Intel، AMD، Nvidia و Qualcomm را نیز شکار کرده است.

سرفیس پرو ایکس که در اکتبر ۲۰۱۹ معرفی شد، توسط یک تراشه سفارشی معروف به Microsoft SQ۱ که این شرکت به طور مشترک با کوالکام توسعه داده است، تغذیه می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار