مدیرعامل سابق راه‌آهن در خصوص علل برخی کاستی‌های حوزه حمل و نقل ریلی صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رسولی در مراسم تودیع خود و معارفه مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با تشکر از آقایان اسلامی و قاسمی وزرای سابق و جدید وزارت راه و شهرسازی گفت: بهره‌وری اولویت اول ما بود. همچنین در بخش جذب نیرو و اسکان مشکلات مزمن داشتیم.

او ادامه داد: هرگاه سانحه‌ای بروز می‌کرد، دستگاه‌های نظارتی یکی از موارد را نارضایتی کارکنان و دریافتی آن‌ها عنوان می‌کردند که تلاش کردیم این مسئله حل و حقوق‌ها متناسب شود. با سازمان اداری و استخدامی جلسه گذاشتیم. سال گذشته ۴ هزار و ۱۷۰ نفر از کارکنان ما هم مشمول بیمه تکمیلی شدند و هم دریافتی‌هایشان افزایش یافت. علاوه بر این، سال گذشته پیشنهاد افزایش تعداد نیرو‌های نگهداری خط و حذف شرکت تراورس از شرکت‌های واگذاری را ارائه دادیم، اما مخالفت شد درحالی‌که برخی مشاغل ما حاکمیتی است، ولی آن‌ها را واگذار کردند که مشکلاتی ایجاد شد.

مدیرعامل سابق راه‌آهن ادامه داد: در دو سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه ناوگان ریلی در داخل، تولید و در سال ۹۹ رکورد حمل ریلی بار زده شد.

او اظهار کرد: کاهش شدید درآمد‌های ریلی را داشتیم، اما در سال گذشته توانستیم علی‌رغم شیوع کرونا، حمل و نقل ریلی مسافری را پیش ببریم و بدون آنکه مشکلی پیش بیاید، از سوی مجامع داخلی و بین‌المللی مورد تشویق قرار گرفتیم.

رسولی در مورد ترانزیت گفت: عضو شورای CIS هستیم درحالی‌که ۶۰ درصد واگن‌های ما روسی و اوکراینی است. همچنین سرتیفیکیت نداشتیم که حل شد و ناوگان ما در حال انتقال به آسیای میانه است.

به گفته رسولی، یک ماه و نیم قبل اولین قطار کریدور شمال - جنوب از اروپا به بندر شهید رجایی منتقل شد.

مدیرعامل سابق راه‌آهن یادآور شد: طبق قانون برنامه ششم باید یک درصد از درآمد نفت به حمل و نقل ریلی داده می‌شد. بعد می‌گویند باید ۳۰ درصد بار و ۲۰ درصد مسافر به ریل برود، ولی وقتی بند قبل از آن اجرایی نشده، چگونه می‌توانیم بند بعدی را اجرایی کنیم؟

او تأکید کرد: در دولت اصلاح‌طلب، مجلس اصولگرا بیشترین کمک را به حمل و نقل ریلی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار