رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: ۳۳ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحد‌های تولیدی و صنعتی متخلف این شهرستان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فاضل عبدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: بر اساس بازدیدها، پایش‌ها و خوداظهاری‌های ارائه شده، علاوه بر اخطاریه‌های زیست محیطی بیش از هشت مورد شکایت کیفری در مراجع قضایی اردبیل علیه واحد‌های تولیدی متخلف طرح شده است.

او افزود: ۲۸۴ مرکز صنعتی، کارگاهی و خدماتی نیز در این مدت مورد پایش قرار گرفت که تعداد ۳۸ مورد از این واحد نسبت به ارائه خوداظهاری اقدام کردند و ۵۶ مورد نظارت بر عملکرد آزمایشگاه‌های معتمد از سوی کارشناسان این اداره انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردبیل با اشاره به اینکه واحد‌های صنعتی، تولیدی و شهرک‌های صنعتی پس از صدور مجوز بهره‌برداری از سوی کارشناسان پایش می‌شوند، بیان کرد: همچنین تعداد ۳۵ مورد نظارت و پایش پسماند‌های بیمارستانی و رسیدگی به ۱۶ مورد شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف محیط زیست انجام شده است.

عبدی در ادامه از صدور ۳۳۳ فقره مجوز احداث، بهره‌برداری و توسعه در سال‌جاری خبر داد و گفت: ارائه آزمون خوداظهاری پساب و گاز‌های خروجی برخی از واحد‌های مشمول بر اساس شیوه‌نامه‌های خوداظهاری و تعیین پارامتر نیز در این مدت بررسی شده است.

او یادآور شد: در صورت مطابقت نداشتن با استاندارد‌های محیط زیست، در راستای رفع آلایندگی برای واحد‌های متخلف اخطاریه‌های زیست محیطی صادر می‌شود و تا رفع معضل رسیدن به شاخص‌های استاندارد، پیگیری‌های لازم به‌عمل می‌آید.

در حال حاضر حدود ۸۰۰ واحد تولیدی و صنعتی فعال در استان اردبیل وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.