رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲۸.۹ درصد از جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در استان اصفهان واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گزارش‬‬ روند واکسیناسیون کرونا‬‬ در حوزه‬ دانشگاه‬ علوم‬ پزشکی‬ اصفهان‬، اظهار کرد: تعداد چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای واکسیناسیون کرونا هستند و از این جمعیت دو میلیون و ۸۶۰ هزار نفر حدود ۶۵.۱ درصد واکسن نوبت اول را دریافت کرده‌اند.

وضعیت شهرستان‌های اصفهان در آمار واکسیناسیون
وی اضافه کرد: یک میلیون و ۲۶۰ هزار نفر حدود ۲۸.۹ درصد از جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا هم در استان اصفهان واکسن نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تصریح کرد: هر شهرستانی که بالای ۷۵ درصد از جمعیت آن واکسن کرونا را تزریق کرده باشند از نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شهرستان در وضعیت خوب محسوب می‌شود که شهرستان‌های بوئین و میاندشت، نجف آباد، نطنز، اردستان، سمیرم، خور، گلپایگان، چادگان و خوانسار در این گروه قرار دارند.

شیرانی، خاطرنشان کرد: هر شهرستانی که زیر ۶۵ درصد پوشش جمعیتی آن واکسن کرونا را تزریق کرده باشند از نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکل دارند و شهرستان‌های خمینی‌شهر، برخوار، نجف‌آباد فلاورجان و نائین در این گروه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار کرد: مابقی شهرستان‌ها نیز بین ۶۵ تا ۷۵ درصد آمار جمعیت واکسینه شده را دارند، در حال حاضر موضوع بازگشایی مدارس را هم در دستور کار داریم و در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مطابق پروتکل کشوری قرار است واکسیناسیون انجام و آمار‌های نهایی اعلام شود.

وی تاکید کرد: مطابق آخرین آمار تا امروز ۴۹.۲ درصد‬ این گروه سنی واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، قسمت عمده‌ای از آن‌ها دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اند و هنوز دوز دوم را دریافت نکرده‌اند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.