مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این استان هنوز در شرایط پرخطر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد و به همین دلیل تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رضا فدایی مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار کرونا در استان اصفهان بصورت پلکانی پایین می‌آید و در برخی روز‌ها ثابت می‌شود، اما بطور کلی هنوز در وضعیت پرخطر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار داریم که لازم است ضمن رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، واکسیناسیون را تسریع و تشویق کنیم.

وی اظهار کرد: با توجه به روند ثابت آمار کرونا در استان اصفهان نمی‌توان بسرعت درباره شکل‌گیری موج ششم کرونا قضاوت کرد چراکه برخی آمار مانند میزان بستری بیماران کرونایی در حال کاهش، اما مواردی مانند میزان مرگ‌ومیر متغیر است.

به گفته وی تا کنون در استان اصفهان ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر (۶۶ درصد) یک دُز و یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر (۳۱ درصد) ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی افزود: در این روز‌ها روند واکسیناسیون نوبت دوم در استان افزایشی شده است.

فدایی ادامه داد: تا کنون ۵۱ درصد نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال استان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مسئول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر واکسن‌های موجود در استان، بیشتر از نوع سینوفارم چینی است و واکسن‌های 'آسترازنکا'، 'اسپوتنیک' و 'کوو ایران برکت' برای دُز دوم تزریق می‌شود.

وی از تزریق واکسن "پاستو کووک" محصول مشترک ایران و کوبا به افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله در اصفهان خبر داد و افزود: واکسن اسپوتنیک در هفته‌های گذشته به تعداد محدود موجود بود و برای دز اول و دوم تزریق شد، اما در حال حاضر فقط برای دز دوم استفاده می‌شود.

فدایی با تاکید بر اینکه انتظار داریم افراد بیشتری در روز برای دریافت واکسن مراجعه کنند، تصریح کرد: افرادی که تحت تاثیر تبلیغات منفی 'واکسن هراسی' قرار می‌گیرند باید به این موضوع فکر کنند که اگر در آینده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شدند آیا به افرادی که این اظهارنظر‌های شُبهه انگیز را مطرح می‌کردند، برای درمان خود دسترسی دارند؟

وی اظهار کرد: تحقیقات مختلف در کشورمان و دنیا گویای اثربخشی انواع واکسن‌های کرونا در کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ است و احتمال ابتلای شدید به این بیماری را به‌شدت کاهش می‌دهد.

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در اصفهان همزمان با سایر استان‌ها از بهمن سال ۹۹ با دستور رییس جمهوری آغاز شد و در حال حاضر حدود ۴۴ مرکز تجمیعی واکسیناسیون علیه کرونا در این استان فعال است.
در استان اصفهان، امور بهداشتی و درمانی ۲۶ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.