عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفت: با اجازه طراحان تغییرات اساسی باید در طرح اتفاق بیفتد و شفاف باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا نوری قزلجه عضو کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در دومین نشست این کمیسیون گفت: با اجازه طراحان تغییرات اساسی باید در طرح اتفاق بیفتد و شفاف باشد. امیدوارم در حوزه ارائه خدمات و پهنای باند مشکلاتی ایجاد نشود و به گردش شفاف و روشن اطلاعات در کشور توجه شود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های دولتی در این طرح نباید تضعیف شوند و فضای امنیتی در فضای مجازی مستولی نشود. به علاوه در کمیسیون به آنچه مردم می‌خواهند، برسیم و همه از ثمرات این قانون بهره‌مند شوند.

در ادامه تقی پور رئیس کمیسیون مشترک تاکید کرد: ما برای کل فضای مجازی کشور قانون نمی نویسیم. بسیاری از خدمات کاربردی در فضای مجازی وجود دارد و تقریباً به آنها کاری نداریم. در حقیقت می‌گوییم حقوقی را کاربران دارند که الان رعایت نمی‌شود زیرا اصلاً تعریف نشده است.

وی افزود: بسیاری از کشورها ازجمله اتحادیه اروپا این حقوق شهروندان را احصا کرده‌اند و از آنها دفاع می‌کنند.

تقی پور یادآور شد: به علاوه از خدمات پایه کاربردی حمایت می کنیم که تعریفش در طرح آمده است؛ در نتیجه منظورمان کل فضای مجازی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار