مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی فوتبال در مورد مسائل مختلف توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین روشنک، مسئول برگزاری رقابت‌های جام حذفی درباره قرعه کشی دور دوم این رقابت ها گفت: قرعه کشی مرحله دوم این رقابت‌ها انجام شد. روز‌های ۹ و ۱۰ آبان، مرحله دوم جام حذفی برگزار می‌شود. در دور اول همیشه تیم‌های استانی حضور پیدا می‌کنند و از دور دوم، تیم‌های لیگ دسته دو و از دور سوم و چهارم، تیم‌های لیگ یک و لیگ برتر حضور خواهند داشت.

او ادامه داد: مشکلات زیادی را در جام حذفی داریم. تیم‌های استانی پول زیادی ندارند و نمی‌توانند مسافت‌های طولانی را برای مسابقات طی کنند. اکثر این تیم ها، انصراف می‌دهند. در دور اول ۵ تیم انصراف دادند. ما جریمه‌هایی را برای تیم‌هایی که انصراف می‌دهند در نظر گرفتیم که آن هم یک سال محرومیت از حضور در مسابقات است. ۱۰‌میلیون تومان هم جریمه گذاشتیم. تیم‌هایی که در لیگ برتر بازی می‌کنند، چنین مشکلاتی را ندارند. تیم‌های لیگ دسته دو هم چنین کار‌هایی انجام دادند، اما با در نظر گرفتن جریمه ها، این کار کم‌تر شده است. تیم‌های لیگ دسته یک در صورت انصراف از مسابقات جام حذفی، ۱۰۰ میلیون تومان جریمه می‌شوند. برای لیگ برتر هم ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتیم. به همین جهت فکر می‌کنم کمتر با این مشکل مواجه شویم. ۳ تیم لیگ دسته دو (پاس همدان، نیروی زمینی تهران و شهرداری ماهشهر) در دور سوم یا چهارم مسابقات جام حذفی، از حضور در این مسابقات انصراف دادند و با یک فصل محرومیت مواجه شدند. نیروی زمینی به دلیل محرومیت، نتوانست در این دوره از مسابقات شرکت کند.

امیدوارم همه تیم‌ها به مسابقات جام حذفی احترام بگذارند

او افزود: ان شاءالله کمتر از این حوادث شاهد باشیم. امیدوارم همه تیم‌ها به مسابقات احترام بگذارند. تیم‌های استانی اجباری نیست که در مسابقات جام حذفی شرکت کنند. باید همه تیم‌ها دیده بشوند. این فرصت برای همه تیم‌ها فراهم است تا خود را در جام حذفی نشان دهند. این کار شدنی است و فقط باید منابع آن را پیدا کرد. امیدوارم مسئولانی که در شهرستان‌ها هستند، بیشتر به فکر این موضوعات باشند. بحث مالی و مسافت برای این تیم‌ها بسیار مشکل بود و باعث شد تا به سختی در مسابقات شرکت کنند. بحث مالی دغدغه اصلی این تیم‌ها بود. مشکلات آن‌ها را درک می‌کنیم. نباید مسابقات جام حذفی، آسیب ببیند. تیم‌های بیشتری از استان‌ها در این دوره شرکت کردند و انصرافی‌ها کمتر شده است.

روشنک در مورد تاریخ پایان مسابقات جام حذفی اظهار کرد: برنامه مفصلی چیده ایم. باید لیگ هایمان برگزار شوند و خللی در آن ها پیش نیاید. مرحله سوم جام حذفی از اوایل آذر ماه برگزار خواهد شد. در انتهای آذر و اوایل دی ماه، شاهد مرحله چهارم جام حذفی هستیم. در بهمن ماه مراحل حذفی جام حذفی را داریم. اگر شرایط مساعد باشد، مرحله یک چهارم در اسفند ماه برگزار می‌شود. فینال جام حذفی، اواخر خردادماه برگزار می‌شود. فینال بستگی به پایان لیگ دارد.

او در مورد شرایط میزبانی مسابقات فینال جام حذفی گفت: قطعا در این مورد تصمیم گیری درستی می‌کنیم. سخت گیری‌های بیشتری در مورد استاندار‌دهای ورزشگاه ها خواهیم داشت. باید تیم‌ها استاندار‌دها را رعایت کنند. برای فینال خیلی زود است که تصمیم بگیریم. چند شهر را برای فینال در نظر داریم. کرمان ممکن است گزینه ما در فینال باشد. برای این امر بسیار زود است و باید تصمیم منطقی بگیریم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.