فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان از سه شنبه ۲۷ مهر آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر فصل بیست و یکم فوتبال کشورمان از سه شنبه ۲۷ مهر ماه آغاز خواهد شد. رقابت‌هایی که پس از گذشت بیش از ۲ ماه بار دیگر هیجان را به فوتبال باشگاهی کشورمان باز می‌گرداند. رقابت‌های لیگ برتر حالا که وارد دهه سوم فعالیت خود شده است اکنون انتظار‌ها از آن تفاوت پیدا کرده است و باید با مشکلات کمتری آن را آغاز کرد. مشکلاتی که کم هم نیستند، اما شاید آغاز لیگ باعث شود که این کمبود‌ها جبران شوند.

فصل ۱۴۰۰/۱۴۰۱ لیگ برتر فوتبال کشورمان با حضور ۱۶ تیم آغاز خواهد شد. تیم‌هایی که هر کدام هدفی را دنبال می‌کنند و حتما تمام آن‌ها برای کسب افتخار پا به میدان می‌گذارند.

در لیگ بیست و یکم عده‌ای به دنبال رکورد شکنی در تعداد قهرمانی هستند و عده‌ای نیز به دنبال پاره کردن روند قهرمانی رقیب سنتی، اتفاقی که در کنار اهداف هیجان انگیز سایر تیم‌ها نوید فصلی هیجان انگیز را خواهد داد.

لیگ برتر از فردا آغاز خواهد شد و بد نیست به شرایط ۱۶ تیم حاضر در این مسابقات نگاهی کوتاهع بیاندازیم.

۱. پرسپولیس تهران

شاگردان یحیی گل محمدی قهرمان ۵ دوره گذشته لیگ برتر اکنون در شرایطی قرار دارند که در بدترین وضعیت خود نیز مهترین تیم برای کسب عنوان قهرمانی هستند. تیم فوتبال پرسپولیس که اکنون به شدت درگیر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد این بار خود را برای کسب ششمین قهرمانی متوالی آماده می‌کند. قهرمانی که شاید برای قرمز‌ها اعتبار دیگری داشته باشد.

گل محمدی که در این ۲ سال توانسته تیم پرقدرتی را تشکیل دهد و خود را از زیر سایه برانکو خارج کند، برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم تیم پرقدرتی را در اختیار دارد.

قدرتی که همراه با ثبات باعث شده است که از همین اکنون نیز آن‌ها شانس اصلی قهرمانی لیگ برتر باشند.

پرسپولیس تهران

۲. استقلال تهران

حاشیه و عدم ثبات، شاید اولین واژه‌ای است که در این سال‌ها بعد از شنیدن نام استقلال به ذهن‌ها خطور کند. تغییرات زیاد در کادر مدیریتی و فنی این تیم در ۵ سال گذشته مشکلات زیادی را برای آبی ها به وجود آورده. ۵ سالی که رقیب سنتی آن‌ها (پرسپولیسی ها) به خوبی از آن استفاده کردند و در زمانی که آبی‌ها روز‌های مدیریتی بدی را تجربه می‌کردند به تمام افتخارات ممکن در فوتبال ایران رسیدند. حالا، اما اسطوره سال‌های نه چندان دور آبی‌ها این بار میدان را خالی نکرد و برای اولین بار از شروع فصل هدایت تیم محبوب خود را بر عهده گرفت. کاری که راه تمام بهانه گیری را از شماره ۷ اسطوره‌ای آبی‌ها فرهاد مجیدی خواهد گرفت.

استقلالی‌ها در این فصل با وجود از دست دادن ۲ ستاره تهاجمی خود یعنی (شیخ دیاباته و مهدی قایدی)، سعی کردند در سایر پست‌ها ثباتی نسبی را تجربه کنند و بی حاشیه به تمرینات خود بپردازند.

استقلالی‌ها در این روز‌ها به دلیل عوض شدن مدیر عامل خود بر خلاف پرسپولیسی‌ها روز‌های نا آرامی را در ساختمان باشگاه خود احساس کردند، اما به نظر می‌رسد این حاشیه‌ها وارد محدوده تمرینی آبی‌ها نشده است اتفاقی که هواداران استقلال را به قهرمانی و شکست رقیب سنتی بسیار امیدوار کرده است.

استقلال تهران

۳.سپاهان اصفهان

دومین تیم پر افتخار لیگ برتر در لیگ بیست و یکم با توپی پر به میدان آمده است. اصفهانی‌ها در فصل نقل و انتقالات ستاره‌های خود را حفظ کردند و با جذب چند بازیکن مشهور مانند فرشاد احمدزاده امیدوارند بتوانند برای ششمین بار قهرمانی لیگ برتر را کسب کنند.

سپاهانی‌ها با هدایت محرم نویدکیا فصل خوبی را پشت سر گذاشتند و توانستند رتبه دوم لیگ برتر را کسب کنند و شاید حالا این تیم سپاهان باشد که به دنبال تاج و تخت و قرمز‌ها خواهد رفت و قهرمانی لیگ برتر را نشانه گرفته است.

سپاهانی‌ها محمد محبی و پیام نیازمند را در فصل نقل و انتقالات از دست داده اند و شاید تنها نکته منفی آن‌ها جدایی این ۲ ستاره باشد.

سپاهان اصفهان

۴. ذوب آهن اصفهان

یکی دیگر از تیم‌هایی که تا به امروز سقوط به لیگ دسته اول را تجربه نکرده است در فصل بیستم تا آستانه سقوط پیش رقت و ترس بدی را برای هواداران خود ایجاد کرد.

همین اتفاق باعث شد ذوبی‌ها هدایت خود را به مهدی تارتاری بسپارند که کارنامه خوبی را در این سال‌ها برای خود ایجاد کرده است. تارتار نیز مانند سایر تیم‌هایی که هدایت آن‌ها را بر عهده داشته است در آرامش کامل تیمی مرموز را برای لیگ بیست و یکم آماده کرده است. تیمی که یک تفاوت اساسی با ۲۰ دوره گذشته لیگ برتر دارد و آن هم نبود قاسم حدادی فر کاپیتان ذوبی‌ها در این تیم است. ذوب آهن اصفهان لیگ بیست و یکم را بدون اسطوره خود بازی خواهد کرد.

ذوب آهن اصفهان

۵. هوادار تهران

تیم فوتبال هوادار حدود ۲ سال پیش بود که با خرید سهمیه تیم فوتبال سرخپوشان پاکدشت، کار خود را در فوتبال ایران آغاز کرد. تیم بنفش پوش فوتبال ایران پس ۲ سال درخشان در لیگ یک فصل گذشته توانست با هدایت رضا عنایتی برترین گلزن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران برای اولین بار به لیگ برتر صعود کند.

ستاره سال‌های نه چندان دور تیم فوتبال استقلال حالا در حالی که بسیاری تیم‌های لیگ برتری هزینه‌های زیادی برای تقویت خود انجام داده‌اند و بازیکنان تاثیرگذاری را به خدمت گرفته‌اند، کار بسیار سختی پیش رو دارد و باید دید که آیا عنایتی می‌تواند خود را به عنوان یکی از مربیان جوان به فوتبال ایران معرفی کند یا خیر.

هوادار تهران

۶. آلومینیوم اراک

آلومینیوم اراک لیگ بیستم را با ۵ شکست پیاپی به اتمام رساند. در فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و یکم در ابتدا با حاشیه‌های فراوانی رو به رو بود علاوه بر مشکلات انتخاب سرمربی خود تعدادی از بازیکنان مهم خود را نیز از دست داد. اما اراکی‌ها با وجود از دست دادن مدت زمان زیاد بازگشتند و با انتخاب رسول خطیبی مربی پیشین خود شرایط را آرام کردند.

آلومینیومی که بعد از جدایی منصوریان کاملا مستعد حاشیه‌های فراوان بود با حضور خطیبی کمی رنگ آرامش را دید و با جذب ستارگانی جدید توانست جای ستاره‌های جدا شده خود را پر کند.

اراکی‌ها فصل اول حضور خود در لیگ برتر را با رتبه یازدهم به اتمام رساندند و حالا هواداران اراکی به دنبال نتیجه‌ای بهتر و اتفاقاتی مهمتر برای خود هستند و حالا آن‌ها به راحتی با باقی ماندن در لیگ برتر راضی نخواهند شد.

آلومینیوم اراک

۷. مس رفسنجان

تیم فوتبال مس رفسنجان دومین فصل حضور متوالی خود را در لیگ بیست و یکم تجربه می‌کند. شاگردان محمد ربیعی که یکی از با امکانات‌ترین تیم‌های لیگ برتری هستند این بار امیدوارند بتوانند نسبت به دوره گذشته لیگ برتر با عملکردی بهتر بتوانند حتی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برسند. رفسنجانی‌ها در لیگ بیستم تنها ۶ امتیاز با کسب سهمیه لیگ قهرمانان فاصله داشتند و این دوره شاید بتوانند تاریخ سازی کنند و هوادارن خود را با افتخار آفرینی خوشحال کنند.

مس رفسنجان

۸. نساجی مازندران

تنها تیم خطه شمال ایران لیگ برتر در لیگ بیستم روز‌های سختی را گذراند و در آخر و به سختی توانست در لیگ برتر بماند. تیم ساکت الهامی سال سختی را پشت سر گذاست و با وجود بازی‌های زیبا، اما تا روز‌های آخر یکی از اصلی‌ترین شانس‌های سقوط به لیگ دسته اول بود. حالا، اما تیم دوازدهم فصل گذشته لیگ برتر با تکا به مربی خود و همچنین جذب مسعود شجاعی کاپیتان سابق تیم ملی این دوره به دنبال کسب رتبه‌ای بهتر در لیگ برتر است.

نساجی مازندران

۹. تراکتور تبریز

تراکتور تبریز پس از حاشیه‌ها و رفت و آمد‌ها بسیار زیاد روی نیمکت خود لیگ بیست و یکم را با سرمربی شروع خواهد کرد که لیگ گذشته را با او به اتمام رساند.

فیروز کریمی مربی که هدایت تبریزی‌ها را در چند دیدار آخری آن‌ها در لیگ برتر بر عهده داشت پس از رفت و آمدی عجیب هدایت تبریزی‌ها را برای سال جدید بر عهده گرفت. فیروز کریمی که سابقه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را نیز داشته است این بار کار سختی را در تبریز دارد. حضور کریمی در تبریز می‌تواند شروعی دوباره برای این مربی بزرگ باشد. تراکتوری‌ها یکی از ۴ نماینده فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا هستند و شاید حضور کریمی باعث طلسم شکنی و قهرمان شدن آن‌ها در فصل جدید باشد.

تراکتور تبریز

۱۰. فولاد خوزستان

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران و یکی از نماینده‌های ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا فصل ۲۰۲۱/۲۰۲۲ با شکلی جدید وارد رقابت‌های لیگ برتر خواهد شد.

خوزستانی‌ها علاوه بر تغییر در کادر مدیریتی، با مربیانی جدید وارد لیگ بیست و یکم خواهد شد. فولادی‌ها که تا همین چند روز گذشته با پنجره نقل و انتقالاتی بسته روز‌های سختی را پشت سر می‌گذاشتند، در لیگ بیست و یکم به جای جواد نکونام و سعید آذری، عبدالله ویسی و حمید گرشاسبی را در راس امور خود می‌بیند. اتفاقی که هواداران خوزستانی با توجه به خوزستانی بودن و ویسی و گرشاسبی با دیدی مثبت به آن نگاه می‌کنند.

فولاد خوزستان فصل گذشته را با حضور در رتبه ششم به پایان رساند و عبدالله ویسی برای باقی ماندن در اهواز باید نتیجه‌ای بهتر از نکونام کسب کند.

فولاد خوزستان

۱۱. نفت مسجد سلیمان

تیم سیزدهم فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر لیگ بیست و یکم را با هدایت فراز کمالوند آغاز می‌کند. مسجد سلیمانی‌ها که فصل گذشته را با محمود فکری به اتمام رساندند امیدوارند در لیگ این فصل عملکرد بهتری از خود ارائه دهند و خیلی زود خود را در میان تیم‌های سقوط کننده نبینند.

مربیان تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که حالا تیمی با سابقه در لیگ برتر ایران به حساب می‌رود می‌دانند که اکنون آن‌ها یکی از تیم‌ها به شمار می‌روند که شانس سقوط هستند و برای نابود کردن این عقیده باید بیشتر از سایر تیم‌ها تلاش کنند.

نفت مسجد سلیمان

۱۲. پیکان تهران 

یکی دیگر از نماینده‌های فوتبال تهران در رقابت‌های لیگ برتر تیم فوتبال پیکان است. پیکانی‌ها که در ۲ سال گذشته با هدایت تارتار وضعیت آرامی را پشت سر گذاشتند و هیچ گاه حتی به منطقه سقوط جدول لیگ برتر نرسیده بودند، فصل جدید را با مجتبی حسینی آغاز خواهند کرد.

مجتبی حسینی که در ذوب آهن عملکرد خوبی نداشت، می‌تواند بار دیگر در پیکان ارزش خود را نشان دهد. پیکان فصل گذشته با ۴۰ امتیاز هفتم لیگ برتر شد و حالا باید برای رتبه‌ای بهتر بجنگد، اتفاقی که شدنش بسیار سخت است.

پیکان تهران

۱۳. گل گهر سیرجان

اگر روی نیمکت مربیگری تیمی نام امیر قلعه‌نویی باشد، آن تیم همیشه جزئی از مدعیان آن فصل است.گل گهر سیرجان نیز از این قائده مستثنی نیست و دلیل آن هم عملکرد این تیم در فصل گذشته لیگ برتر است.

سیرجانی‌ها فصل گذشته در شرایطی که دومین سال حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کردند تا هفته‌های پایانی لیگ مدعی کسب سهمیه لیگ قهرمانان بودند، سهمیه‌ای که آن‌ها تنها به دلیل بی دقتی در بازی آخر خود آن را از دست دادند.

گل گهری‌ها، اما حالا تنها به کسب عنوان در لیگ برتر فکر می‌کنند چرا که آن‌ها علاوه بر امکانات بالا امیدوارند این بار با پرافتخارترین مربی لیگ بتوانند تاریخ سازی کنند.

گل گهر سیرجان

۱۴. صنعت نفت آبادان

برزیل فوتبال ایران مثل همیشه فصل جدید را با مربی جدید آغاز می‌کند. آبادانی‌ها که در لیگ بیستم با سیروس پور موسوی شروع خوبی داشتند حتی به رتبه‌های بالایی جدول سیده بود در انتها رتبه‌ای بهتر از دهم کسب نکردند. رتبه‌ای که باعث شد آبادانی‌ها هدایت خود را برای فصل جدید به علیرضا منصوریان بسپارند.

آبادانی‌ها و منصوریان در چند فصل گذشته هر کدام به نحوی نتوانستند روز‌های درخشان گذشته خود را تکرار کنند و شاید حضور منصوریان و صنعت نفت آبادان در کنار هم هر ۲ را بار دیگر به صدر فوتبال ایران برساند.

صنعت نفت آبادان

۱۵. پدیده مشهد

تیمی که پس از کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا با یحیی گل‌محمدی دیگر روی خوشی به خود ندید فصل جدید لیگ برتر را‌با هدایت رضا مهاجری آغاز می‌کند.

مشهدی‌ها که هنوز نام تیمشان مشخص نیست فصل نقل و انتقالات آرامی را پشت سر گذاشتند و کمتر خبری از آن‌ها در رسانه‌ها مطرح می‌شد، موضوعی که شاید به آن‌ها کمک کند تا حواشی سال گذشته برای آن‌ها تکرار نشود.

پدیده مشهد فصل قبل را با حضور در رده نهم جدول به اتمام رساند و این بار هواداران مشهدی انتظار نتیجه‌ای دیگر را از تیم شهر خود دارند.

پدیده مشهد

۱۶. فجر شهید سپاسی شیراز

شاید زمانی که صعود تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز به لیگ برتر فوتبال کشورمان قطعی شد، تمام تیم‌ها و هوادارانشان ماند شیرازی‌ها شاد شدند.تیم با سابقه فوتبال ایران پس از ۸ فصل و با هدایت کلانتری پور شیرازی به لیگ برتر بازگشت، بازگشتی که می‌تواند باعث جذابیت ۲ چندان لیگ بیست و یکم باشد.

شیرازی‌ها پس از ۸ فصل به لیگ برتر بازگشتند و آن‌ها باید بدانند که برای ماندن در جایی که به آهن تعلق دارند باید بجنگند و قوی باشند.

فجر شهید سپاسی شیراز

برنامه هفته اول رقابت‌های لیگ برتر

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

پدیده مشهد – آلومینیوم اراک – ساعت ۱۶- ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

نساجی مازندران – فجرشهید سپاسی شیراز – ساعت ۱۶- ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود.

پیکان تهران – نفت مسجدسلیمان – ساعت ۱۶- ورزشگاه شهدای شهر قدس

سپاهان اصفهان – مس رفسنجان – ساعت ۱۸- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

چهارشنبه ۲۸ مهر

گل گهرسیرجان – تراکتور تبریز – ساعت ۱۶- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

استقلال – هوادار تهران – ساعت ۱۸- ورزشگاه آزادی تهران

صنعت نفت آبادان – ذوب آهن اصفهان – ساعت ۱۸- ورزشگاه تختی آبادان

زمان مسابقه دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز متعاقبا اعلام می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
به عنوان یه سپاهانی، بازگشت فجر سپاسی رو به هوادارای این تیم و شیرازی های عزیز تبریک میگم، خوش اومدید. امیدوارم مثل روزای قدیم پرقدرت بمونید تو لیگ برتر و رقابت‌ها رو جذاب‌تر کنید.
آخرین اخبار