مهرالی گفت: درد‌های مزمن لگنی اگرچه به ظاهر جزو درد‌های ساده و کم اهمیت هستند، اما در دراز مدت می‌توانند پیامد‌های جبران ناپذیری به دنبال داشته باشند.

مهرالی، کارشناس واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک هفته سلامت بانوان ایرانی گفت: درد‌های مزمن لگنی در گروه سنی میانسالان یکی از مسائلی است که بسیاری از افراد جامعه با آن دست به گریبان هستند.

او افزود: درد مزمن لگنی نوعی از درد‌ها است که در قسمت زیرین کمر و شکم ایجاد می‌شود که می‌تواند به مشکلات روده‌ای یا مثانه ارتباط داشته باشد، اما معمولا سیستم تناسلی را نیز درگیر می‌کند، ضمن اینکه وقتی زن دچار درد‌های التهابی لگن به علت برخی بیماری‌ها می‌گردد و در پیگیری درمان سهل انگاری می‌نماید، عفونت حاد تبدیل به عفونت مزمن شده و گسترش می‌یابد و حتی ممکن است در برخی موارد درد‌ها در بعضی موارد براساس عوامل و بیماری‌هایی باشند که منجر به نازایی می‌شوند.

به گفته مهرالی؛ درد‌های آپاندیسیت، اختلالات مثانه، بیماری‌های منتقله از راه تماس جنسی، عفونت کلیه یا سنگ کلیه، اختلالات روده ای، مشکلات عصبی، فتق، اختلال پلویس، پروستاتیت، اختلالات بیضه، شکستگی لگن و درد با سرچشمه روانشناختی از جمله عواملی هستند که باعث بروز درد‌های لگنی می‌شوند.

کارشناس واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت دزفول بیان داشت: به همین دلیل به بانوان توصیه می‌کنیم با جدی گرفتن درد‌های مزمن لگنی و انجام دوره‌ای معاینه‌های پزشکی به حفظ سلامت خود کمک کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.