کش و قوس‌های انتخاب شهردار کرمانشاه

انتخابات شورای اسلامی شهر کرمانشاه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ماه سال جاری در سراسر کشور برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سید احسان احسانی عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت:در انتخابات شورای شهر کرمانشاه، منتخبین شورا که ۱۱ نفر بودند معرفی شدند اما پس از مدتی از طرف هیئت نظارت کشور نامه ها یی به استان کرمانشاه ارسال شد مبنی بر اینکه آراء دوتن از اعضای منتخب شورا ابطال اعلام شده است.

او افزود: همین امر باعث ایجاد یک وقفه در انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر کرمانشاه شد.

احسانی بیان داشت:هیئت نظارت براساس مصوبه خود به شورای امنیت ملی درخواست داده بود که نسبت به این موضوع تصمیم گیری کند و شواری امنیت ملی نیز یک فرجه یکماه را برای استان‌ها بویژه کرمانشاه قرار داد.

این عضو فعال شورای شهر کرمانشاه ادامه داد: شورای تامین تامین امنیت استان نیز تشکیل جلسه داد و تمام مواردی که ظرف یکماه تعریف شده بود را رعایت کرد.

او بیان داشت: بعد از گذشت یکماه از طرف معاون پارلمانی وزیر کشور نامه یی ارسال شد و به افراد حذف شده در شورا فرجه یکماه برای پیگیری از طریق مراجعه قضایی داده شد که در صورت تصمیم گیری مراجعه قضایی نسبت به برگشت اعضای حذف شده؛ اعضای شورا به تشکیل هیئت رئیسه اقدام کنند.

احسانی اظهار داشت:بعد از گذشت مدتی توسط دیوان عدالت اداری رای دستور موقتی صادر شد که این دونفر که توسط هیئت نظارت حذف شده بودند به اعضای شورا برگردند و نسبت به تشکیل هیئت رئیسه اقدام کنند.

احسانی یادآوری کرد:قبل از اینکه دو نفر حذف شده به اعضای شورا دوباره برگردند؛ براساس وظیفه شورا و با حضور ۹ نفر از اعضای شورا به منظور جلو گیری از ایحاد مانع در امورات شهر، سرپرست شهردار انتخاب شد؛ و سرپرست شهردار هم در این مدت امورات شهری را به نحو احسن انجام داد.

او افزود:هیئت رئیسه در هفته گذشته جلسه یی را با حضور دونفر از اعضای حذف شده برگزار کرد.

او ادامه داد: متعاقبا دستور جلسه‌ی به شورا ارسال شد مبنی بر انتخاب دو تن از اعضا برای شورای شهرستان، تقسیم کمیسیون‌های داخلی و خارجی و همچنین در پایان دستور انتخاب شهردار بود.

احسانی گفت:امیدواریم در اولین جلسه شورا درهفته جاری ، با صبر ودقت هیئت رئیسه اولین دستور جلسه انتخاب شهردار شهر باشد و موضوعات بعدی شورا بعد از انتخاب شهردار درشورا انجام شود.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.