ملانوری گفت: هیچ مدرسه‌ای در شهر‌ها مجاز به فعالیت نیست و تنها مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند فعالیت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه هیچ مدرسه‌ای در سطح شهر‌ها مجاز به فعالیت نیست، گفت: تنها مدارس روستایی و عشایری زیر ۱۵ نفر و کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش می‌توانند فعالیت کنند.

او با بیان اینکه با هرگونه فعالیت مدارس شهری برخورد خواهد شد، افزود: نظارت‌ها در این حوزه باید افزایش یابد.

ملانوری با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: باید ستادی مبنی بر برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت بیماری کرونا همزمان با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا شکل بگیرد و مداخلات فرهنگی و اجتماعی لازم انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییر رنگ چهار شهرستان بیرجند، طبس، قائنات و نهبندان ادامه داد: لازم است تیم واکنش سریع در این چهار شهرستان شکل بگیرد و فرمانداران هم مداخله جدی‌تر داشته باشند تا از روند افزایش بیش از پیش بیماری جلوگیری شود.

او افزود: استفاده از ظرفیت طرح شهید سلیمانی هم می‌تواند در روند کاهش بیماری موثر باشد.

ملانوری با بیان اینکه باید تلاش کنیم واکسیناسیون فراگیر‌تر شود و افرادی که همچنان در نزدن واکسن پافشاری می‌کنند واکسن تزریق کنند، گفت: باید با کمک صدا و سیمای استان و پایگاه‌های خبری و اطلاع رسانی در جهت اقناسازی تلاش شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مراسم ۱۳ آبان و عدم برگزاری راهپیمایی حتی در مناطق زرد، عنوان کرد: با توجه به متغیر بودن شرایط رنگ بندی تا این تاریخ در صورت قرمز بودن وضعیت تنها در یک مکان و با جمعیت کم و در مناطق نارنجی با تجمع در یک میدان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و پوشش رسانه‌ای در هر دو وضعیت مراسم در شهر‌های استان برگزاری می‌شود.

او با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: باید در این زمینه دستگاه هایی چون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد و فرمانداران نسبت به تولید محتوا اقدام کنند و افراد با زدن واکسن، ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌توانند نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند.

ملانوری همچنین به افراد غیرکاردان و غیرمتخصص که سبب عدم حضور مردم در مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن می‌شوند تذکر داد و گفت: مراجع امنیتی باید ورود کنند و با افراد متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

روند افزایشی آمارهای کرونا در خراسان جنوبی آغاز شد

دهقانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تغییر رنگ بندی وضعیت کرونایی استان گفت: افزایش شمار مبتلایان در شهرستان‌ها از هفته گذشته با شیب ملایم آغاز شده بود.

او با بیان اینکه ۷ استان کشور طبق اعلام ستاد ملی، روند افزایشی خود را آغاز کرده اند، افزود: خراسان جنوبی یکی از این ۷ استان است.

دهقانی با اشاره به بازدید از ۲ هزار و ۱۶۰ صنف در استان در هفته گذشته، گفت: ۹۵ درصد از اصناف رعایت دستورالعمل‌ها را داشته اند، اما در این بین ۸۳ اخطار و ۲ پلمب هم صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به بازدید از ۸۵ اداره در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز افزود: میزان رعایت‌ها و زدم ماسک در این ادارات ۱۰۰ درصد بوده است.

او با بیان اینکه تا ۲۳ مهرماه بیش از ۸۰۷ هزار دز واکسن به استان تحویل داده شده است، گفت: بیش از ۶۹۶ هزار نفر از جامعه هدف هم موفق به تزریق واکسن شده اند که ۸۳ درصد واکسن در اختیار را شامل می‌شود.

دهقانی با اشاره به تزریق واکسن ۵۷.۷ درصدی گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال و ۶۳.۲ درصدی گروه سنی ۱۶ تا ۱۹ سال در نوبت اول بیان کرد: در مجموع پوشش واکسن در استان نسبت به کشور با تزریق ۸۰ درصدی در دُز اول و ۴۰ درصدی در دُز دوم مطلوب است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار