معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اصول و راهنمایی در ادامه مسیر توسعه استان تدوین می‌شود که یکی از این اصول بهره‌گیری از ظرفیت جوانان تحصیلکرده و نخبگان داخلی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ابوذر کوثری معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و نخبگان جوان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از اصول و محور‌های ده‌گانه‌ای که دولت مردمی آیت‌الله رییسی در نخستین نشست هیات دولت به آن اشاره داشت استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان در رده‌های مختلف مشورتی و مدیریتی بود.

وی افزود: باید از پتانسیل و ظرفیت جوانان و نخبگان تحصیلکرده به اقتضای مدیریت‌ها استفاده شود از اینرو سازگاری را تعریف و تعیین کرده و از این ظرفیت علمی نخبگان نهایت بهره‌مندی را داشته باشیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد تا بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان به یک سبک و سیاق واحد تبدیل و گام‌های مهم و اساسی برای توسعه برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان جوانترین استان کشور است و هر نوع برنامه‌ریزی باید در آن ناظر بر واقعیت‌های آن جامعه باشد تصریح کرد: در بحث بکارگیری از ظرفیت نخبگان جوان در مدیریت‌ها موضوع چابک‌سازی و جوان‌سازی مدیران استانی شروع شده است.

کوثری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید علاوه بر کار مهم آموزشی ارتباط خود را با حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی برقرار کنند گفت: قرار است آمایشی در دانشگاه‌ها انجام و رشته‌های تحصیلی با نیاز‌های روز جامعه واقع‌سازی شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.