رئیسی با اشاره به افزایش ابتلا به کووید-۱۹ در هندیجان گفت: بی توجهی مردم به رعایت اصول بهداشتی و خودداری از تزریق واکسن کرونا، اوضاع را وخیم می‌کند.

داود رئیسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به افزایش ناگهانی مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان شهداء این شهرستان گفت: کم توجهی مردم نسبت به رعایت شیوه نامه‌های مقابله با کرونا، سبب طغیان مجدد بیماری کووید-۱۹ شده است، به طوریکه در ۲۴ ساعت اخیر چندین بیمار بدحال به بیمارستان هستیم.

او با اشاره به ارائه دارو و خدمات درمانی به مراجعه کنندگان افزود: نکته جالب توجه در مراجعه کنندگان، خوداری آن‌ها از تزریق واکسن کرونا است، بنابراین مردم باید آگاه باشند که تزریق واکسن، مهمترین راه برای کاهش انتقال بیماری، تعداد افراد بدحال و فوت ناشی از ابتلا به کرونا به شمار می روند، اما نکته مهم‌تر رعایت دستورالعمل‌های مقابله با بیماری است که و بی توجهی به این نکته سبب می‌شود که واکسن تاثیر چشمگیری در کنترل بیماری نداشته باشد.

رئیسی تزریق واکسن کووید-۱۹ و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ۲ بال مقابله موثر با این بیماری منحوس تلقی کرد و اظهار داشت: کاهش استفاده از ماسک از سوی مردم، برپایی تجمع و دورهمی‌های خانوادگی و همچنین کاهش استقبال از واکسن کرونا باعث شده تعداد موارد مثبت افزایشی شود، بطوریکه می‌تواند زمینه ساز وقوع پیک ششم در هندیجان باشد.

متخصص داخلی و فوکال پوینت کرونا تصریح کرد: شدت انتقال بیماری کرونا چنان بالا است که در عرض چند روز می‌تواند رنگ بندی هندیجان را از رنگ آبی به قرمز تبدیل کند، بنابراین از مردم، بزرگان و شیوخ و طوایف و به ویژه جوانان خواهشمندیم با تزریق به موقع واکسن و خودداری از برگزاری مراسم شلوغ نظیر فاتحه خوانی، عروسی و... کادر درمان را در مدیریت و ریشه کنی این بیماری یاری دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.