مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برداشت محصول راهبردی زعفران از کشتزار‌های این محصول در چند روز اخیر در این استان آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد میری مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: برداشت محصول از سطحی معادل ۹۰ هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزار‌های استان آغاز شده و در روز‌های آینده شاهد اوج برداشت خواهیم بود.

او با بیان اینکه در سال گذشته میزان تولید زعفران در کشور ۴۳۹ تن بوده است، افزود: این میزان محصول از سطح ۱۲۱ هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع برداشت شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۹۲ درصد زعفران جهان در ایران تولید می‌شود و این استان نیز با تولید بیش از ۷۰ درصد زعفران کشور، مرکز اصلی و بزرگترین تولید کننده این محصول در جهان شناخته می‌شود.

میری با اشاره به آثار شدید پدیده خشکسالی بر روی کشاورزی و باغداری خراسان رضوی بیان کرد: این وضعیت اثرات نامطلوبی را بر حوزه باغبانی و از جمله بر روی محصول زعفران گذاشته است و با وضعیت موجود پیش بینی کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی محصول زعفران برای امسال دور از انتظار نیست.

او تصریح کرد: بر این اساس عملکرد تولید زعفران در مزارع خراسان رضوی که تا پارسال بیشتر از سه کیلوگرم در هکتار بوده است، امسال کاهش خواهد داشت.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.