معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۲۶ درصد از دانش آموزان آبادان، خرمشهر و شادگان علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ساسان قربانی ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت:  ۵۳ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان باید علیه کرونا واکسینه شوند  این در حالی است که تاکنون تنها ۱۷ هزار و ۲۹۵ دانش آموز دُز اول واکسن را دریافت کردند که این رقم ۲۶ درصد دانش آموزان آبادان، خرمشهر و شادگان را نشان می دهد.

او افزود: از مجموع دانش آموزان واکسینه شده یک هزار و ۲۵۶ دانش آموز روستایی و هشت هزار و ۸۹۲ دانش آموز شهری در آبادان، ۹۱۹ دانش آموز در بخش روستایی و ۳ هزار و ۹۴۱ دانش آموز در بخش شهری خرمشهر دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند.

قربانی با اشاره به استقبال اندک دانش آموزان شادگان از واکسن کرونا گفت: یک هزار و ۱۴۱ دانش آموز در روستاهای شادگان و یک هزار و ۱۴۶ دانش آموز نیز در شهر شادگان نوبت اول واکسن را تزریق کردند.

او در خصوص درصد دانش آموزان واکسینه شده بیان کرد : ۳۶ درصد از دانش آموزان آبادانی، ۳۰ درصد دانش آموزان خرمشهری و ۱۵ درصد دانش آموزانی شادگانی از ابتدای آغاز طرح واکسناسیون دانش آموزان اقدام به دریافت واکسن کردند که انتظار می‌رفت تاکنون بیش از ۷۰ درصد دانش آموزان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان دُز اول واکسن را دریافت کرده باشند.

قربانی با بیان اینکه کلاس‌های حضوری مدارس از آبان ماه آغاز می شود، گفت: انتظار می‌رود دانش آموزانی که واکسن نزده اند هرچه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به دانش‌ آموزان توصیه کرد تا مانند دیگر گروه‌ها پس از دریافت واکسن کرونا عادی‌انگاری نکنند و به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توجه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.